5 punktów jesiennego przeglądu WordPressa

5 punktów jesiennego przeglądu WordPressa

Nadeszła jesień, a w jakiej kondycji są Wasze WordPressy? Proponujemy przyjrzeć się krok po kroku zarządzanymi przez Was stronami. Szybki przegląd to zawsze plus dla bezpieczeństwa strony (zobaczcie nasze wcześniejsze propozycje porządków).

1. Do kiedy opłacony jest hosting i domena?

Wysyłamy zawsze odpowiednio wcześniej przypomnienia naszym klientom. Jednak czasami się zdarzają wyjątki, kiedy takie przypomnienie zostaje zignorowane. Aby nie narażać się na konieczność przywracania strony lub odnawiania domeny z okresu kwarantanny – wpisz w kalendarz datę, kiedy trzeba opłacić kolejny okres rozliczeniowy. Dzięki temu na pewno nie zapomnisz, a Twoja strona ani na chwilę nie zniknie z sieci.

2. Czy wersja WordPressa jest aktualna?

Sprawdź, czy posiadane wydanie WordPressa jest aktualne. W obrębie tzw. gałęzi aktualizacje powinny dokonywać się automatycznie tzn. np. z 5.8.1 na 5.8.2, natomiast wraz ze zmianą drugiej cyfry (wydania) np. z 5.7 na 5.8 aktualizacji musimy dokonać samodzielnie przez Kokpit. Całą historię wydań oraz najnowszą wersję znajdziecie na oficjalnej stronie WordPressa.

3. Wtyczki i motywy

Potrzebne / niepotrzebne? Może niektóre nie spełniły oczekiwań? Pamiętajmy, aby zawsze usuwać wtyczki, których nie potrzebujemy. Jest to właściwe z uwagi na bezpieczeństwo. Może niektóre nie są już rozwijane i lepiej je podmienić na bardziej aktualne z podobnymi funkcjami? Podobnie wygląda kwestia motywu – kiedy ostatnio był aktualizowany? Jeżeli przez dłuższy okres nie aktualizowaliśmy wtyczek oraz motywu – bez paniki. Można zawsze skorzystać z przygotowanej przez nas instrukcji i wykonać aktualizacje na spokojnie i bez stresu.

4. Interakcja z odbiorcą

Nasza strona internetowa to nie tylko źródło informacji dla innych osób, ale środek komunikacji. Sprawdźmy wobec tego, czy wszystkie dane teleadresowe są aktualne. A godziny otwarcia? Może warto dodać mapę do strony, jeżeli mamy biznes stacjonarny i ułatwić tym samym dotarciem mniej obytym w nawigacjach klientom.

Ponadto sprawdźmy, jak wygląda interakcja z klientem. Czy formularze kontaktowe wysyłają prawidłowo wiadomości? Czy działa zapis na newsletter (jeśli go posiadamy)? Wreszcie, jeżeli prowadzimy bloga – czy pamiętamy o tym, aby zatwierdzać i odpowiadać na komentarze, a także blokować ewentualny spam? Można też rozważyć wdrożenie alternatywnych form kontaktu z klientem, jak czat na naszej stronie. Na końcu zerknijmy czy polityka prywatności oraz regulaminy są aktualne. Dzięki temu unikniemy nieprzyjemności chociażby w sferze RODO.

5. Blog i inne treści

Google lubi, kiedy nasza strona żyje. Kiedy pojawił się ostatni wpis blogowy, aktualności lub dodatkowe informacje na podstronach? Czy nasza aktywność nie jest tylko skupiona na social mediach, zapominając o stronie internetowej? A może nie posiadamy bloga i trzeba zastanowić się, czy warto go dodać? Kto będzie na niego dodawał treści, o czym i z jaką częstotliwością? Pamiętajmy, że liczy się content!

A Wy co dodalibyście do tej listy?

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments