Świąteczne porządki w Twoim WordPressie

Za chwilę święta Bożego Narodzenia. Bez względu na to, czy świętujesz, czy nie – warto zadbać o porządki na swojej stronie internetowej. Poniżej przygotowaliśmy dla Ciebie checklistę z dziesięcioma punktami.
Porządki na Twojej stronie
- Zaktualizuj WordPressa
Sprawdź, czy posiadasz aktualną wersję WordPressa (ustalisz to klikając po zalogowaniu w przycisk Kokpit). Jeżeli nie, przed aktualizacją zalecamy wykonać snapshot. Teraz możesz dokonać już bezpiecznie aktualizacji. - Aktualizuj wtyczki i motywy
Sprawdź czy dodatki na Twojej stronie są aktualne. Czy wszystkie na pewno są Ci potrzebne oraz czy wszystkie są używane? Czy któraś nie figuruje na liście zabronionych wtyczek? Pamięta również, aby aktualizować także te wtyczki i motywy, których nie używasz. Ma to wpływ na bezpieczeństwo strony. - Kiedy dodałeś ostatni wpis na bloga?
Posiadasz na swojej stronie bloga, ale w zasadzie rzadko na nim piszesz? To dobry czas na mobilizację i napisanie kilku słów, chociażby życzeń świątecznych. Regularnie pisany blog na stronie firmowej może być dobrym przykładem dla klientów, że firma żyje. 😉 Sprawdź także aktualność zdjęć w galerii czy portfolio. - Sprawdź dane teleadresowe oraz regulaminy
Sprawdź czy na stronie masz aktualne dane, a także czy nie trzeba odświeżyć regulaminów lub polityki prywatności / cookies. Występuje to w przypadku, kiedy np. dodałeś nowe narzędzia marketingowe, które mogą śledzić użytkownika. - Zmień hasła
Raz na jakiś czas dobrze jest zmienić hasło dostępu, zwłaszcza jeżeli poprzednie nie było mocne. Jeśli nie wiesz, jakie hasło ułożyć, może być to zdanie. Dlaczego? Łatwo je zapamiętać, zawiera znaki interpunkcyjne i duże litery. - Zweryfikuj dostęp
Sprawdź, kto oprócz Ciebie ma dostęp do WordPressa. Może udzielałeś go tymczasowo np. drugiemu redaktorowi? Może Twoją stronę przygotowywała osoba trzecia i nadal figuruje w spisie użytkowników? Warto to sprawdzić ze względu na bezpieczeństwo. - Odśwież wygląd
A może mała zmiana wyglądu? Zobacz czy wygląd strony zgodny jest z nowymi trendami, przyjrzyj się stronie w wersji mobilnej (rokrocznie wzrasta liczba użytkowników, którzy Twoją stronę będą odwiedzać wyłącznie na komórkach). Jeśli szukasz inspiracji zerknij do naszych wpisów o fontach, zdjęciach oraz wyborze motywu. - Dodaj nowe funkcjonalności
Newsletter, chat, a może galeria zdjęć z Instagrama? Pomyśl, czym mógłbyś wzbogacić swoją stronę. Chociaż nie zawsze więcej oznacza lepiej, przemyśl czy nie przydałyby się jakieś zmiany. Zobacz, czy już dodane wtyczki itp. działają poprawnie. - Przygotuj się na styczniowe wyprzedaże
Jeśli jesteś właścicielem sklepu on-line przygotuj się do sezonu wyprzedaży. Zdjęcia, grafiki, teksty – niech będzie to już gotowe na styczeń. Startujesz z nowym blogiem? Bardzo dobrze. Przyszykuj odpowiednie szkice wpisów tak, aby spokojnie móc zapełnić styczeń. - Opracuj noworoczną strategię
Opracuj strategię dbania o swoją stronę. Poświęć minimum godzinę miesięcznie na przyjrzenie się aktualizacjom, wprowadzenie nowych treści czy zdjęć. Najlepsza strona to taka, która stale się rozwija. Bądź gotowy na 2020 rok!
I takim przykładem może być aktualizacja godzin pracy danego przedsiębiorstwa w okresie świątecznym ?
Super dziękuję za wskazówki