Posiadanie bloga na WordPressie w 2024 roku – na co zwrócić uwagę
Od wielu lat obserwuje się coraz większy rozwój social mediów i powolne zanikanie świata blogów. Należy jednak zauważyć, że nadal wiele twórców prowadzi ekspercie blogi na WordPressie, a treści na social mediach są jedynie urywkami przekazywanej wiedzy. Na co zwrócić uwagę prowadząc bloga w 2024 roku?
Eksperckość treści i dłuższy content
Blogi eksperckie, gdzie przedstawiane są zagadnienia specjalistyczne, nadal cieszą się dużą popularnością. W przeciwieństwie do okrojnego w liczbę znaku wpisu na Instagramie, Facebooku czy LinkedInie, blog pozwala na zaprezentowanie wszystkich istotnych zagadnień bez limitu długości treści.
Dodawanie zdjęć, animacji, schematów, plików do pobrania – to wszystko sprawia, że dobrze prowadzony blog na WordPressie ma szansę nadal na spore zasięgi. Jednoczeście warto używać social mediów do promowania na nim treści.
Monetyzacja treści
Możliwość prowadzenia w ramach jednej strony bloga i sklepu na WooCommerce, zdecydowanie umożliwił monetyzację w zupełnie innym segmencie – oto coraz częściej pojawia się produkt własny. Czy to ebook, czy kurs online, a także produkt fizyczny – każdy może być przedstawiony we wpisie, a jednocześnie szybko przekierować użytkownika do koszyka. Do tego wystarczy jedynie zadbać o wygodną formę transakcji pod postacią dostępu do szybkich płatności.
Współistnienie z innymi formami przekazu
Oprócz standardowych wpisów na bloga, komunikacja w sieci rozwija się wielokierunkowo. Jednak to blog może stanowić świetną bazę, aby zebrać te rozsiane informacje w jednym miejscu. Dla przykładu WordPress umożliwia integrację z różnymi platformami podcastowymi, takimi jak SoundCloud, iTunes czy Spotify, co pozwala na łatwe udostępnianie i odtwarzanie podcastów na blogu. Podobnie sytuacja przedstawia się, jeżeli chodzi o osadzanie filmów video.
Tworzenie ciekawych materiałów
Nie wystarczy już po prostu być w sieci. Warto się wyróżniać np. poprzez wpisy gościnne, prowadzenie sesji Q and A czy nagrywanie wywiadów z ekspertami. Oprócz tego warto zadbać o różnorodność form prezentacji – same teksty to już zdecydowanie za mało. Nie bójmy się dodawać zdjęć, filmów, osadzać podcastów itp. Warto inwestować we wszystko, co może zatrzymać czytelnika na dłużej.
Zadbanie o kwestie techniczne
Warto w tym wszystkim pamiętać o kwestiach technicznych – dbania o aktualizacje poszczególnych elementów WordPressa. Sprawdźmy poprawność wyświetlania się starszych treści – czy nie ma problemów z błędem 404? Czy nasza strona odpowiednio pokazuje się na urządzeniach mobilnych? Pamiętajmy o odświeżaniu wyglądu i nie bójmy się dodawać nowych funkcjonalności, jak np. newsletter. Warto pochylić się nad Google Search Console i jej możliwościami.
Na pewno blogowanie w 2024 roku wymaga coraz większej ilości czasu, wysiłku i kreatywności. Jednocześnie rynek przestaje być tak bardzo nasycony treściami blogowymi, jak w poprzednich latach.