Błąd 404 w WordPressie

Błąd 404 w WordPressie

Popularny błąd na stronach internetowych. Pojawia się wówczas, kiedy serwer nie może odnaleźć żądanego zasobu np. blogowego wpisu, podstrony internetowej. Błąd 404 ma negatywny wpływ na naszą stronę, gdyż zwiększa się współczynnik odrzuceń. Inaczej mówiąc, użytkownik opuszcza witrynę, kiedy nie mógł odnaleźć tego, co potrzebuje. Poza tym błąd 404 jest zły wizerunkowo – pokazuje, że nie panujemy nad tym, co jest lub czego nie ma na naszej stronie internetowej.

Kiedy pojawić się mogą błędy 404

Jak wspomnieliśmy – to błąd przy niemożności wyświetlenia określonego zasobu. W praktyce może wystąpić np. kiedy zmieniamy linki bezpośrednie, a poprzednie adresy zostały już zaindeksowane. Nie ustawiając przekierowań starych adresów na nowe, odbiorca trafi na błąd 404. Podobnie w przypadku, kiedy zmieniamy domenę i nie poprawimy linków w bazie – część może prowadzić do nieistniejącej strony. Czasami zdarzy się nam, że niechcąco wrzucimy jakąś podstronę lub wpis do kosza – wówczas wystarczy jedynie przywrócić ją z powrotem.

Jak naprawić błąd 404

Oczywistym rozwiązaniem jest przywrócenie zasobów, nie zawsze jest jednak to możliwe. Jeżeli chcemy skorzystać z wtyczki, najprostszym rozwiązaniem będzie użycie pluginu Redirection. Wtyczka będzie śledzić wszystkie błędy 404, które występują w naszej witrynie, umożliwiając śledzenie i naprawę problemów. Błędy można pogrupować, aby pokazać, na czym należy skupić uwagę, i można je zbiorczo przekierowywać – jest to bardzo wygodne rozwiązanie.

Jeżeli nie chcemy korzystać z wtyczek, a zależy nam np. na przekierowaniu użytkownika na stronę główną bez wyświetlania strony o błędzie, wówczas w motywie potomnym i pliku 404.php należy dodać kod:

<?php
header("HTTP/1.1 301 Moved Permanently");
header("Location: ".get_bloginfo('url'));
exit();
?>

Możemy też pokusić się o stworzenie własnej podstrony do wyświetlania błędu 404. Jeżeli błąd 404 pojawi się nagle, zwróćmy uwagę na konieczność regeneracji linków bezpośrednich.

Kliknij i przetestuj hosting przez 30 dni za darmo
Subskrybuj
Powiadom o
guest
1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
arek
arek
2 lat temu

Trzeba się bardzo zastanowić nad wdrożeniem automatycznego przekierowania 404 na stronę główną zwłaszcza bez interakcji użytkownika. Użytkownik klika w to co szuka a ląduje na stronie głównej i czuje się co najmniej zagubiony bo nie jest tam gdzie oczekiwał szybko dochodzi do wniosku że albo go nabrali albo cos jest zepsute i właściciel nawet o tym nie wie albo się nie przejmuje. Optymalnym IMHO rozwiązanie jest strona błędu która zawiera: link żeby o błędzie powiadomić obsługę (korzyści dowiadujesz się o błędzie, możesz nawiązać kontakt z klientem jak go właściwie obsłużysz typu 20% zniżki za wskazanie błędu itd.) podpowiedzi jakie masz… Czytaj więcej »