30 pomysłów na wpisy blogowe

30 pomysłów na wpisy blogowe

Szukasz pomysłów na posty blogowe? Nie chcesz wyłącznie bazować na wpisach evergreen? Zapraszamy do zapoznania się z naszą listą inspiracji.

  1. Zastanówmy się, w czym chcielibyśmy pomóc klientom i rozwiążmy ich problemy we wpisie blogowym.
  2. Śledźmy trendy i publikujmy nowości z branży.
  3. Dodajmy „luźniejszy” temat – ciekawostki, checklisty, krótkie porady.
  4. Zapytajmy się odbiorców, o czym chcieliby przeczytać – i odpowiedzmy na ich potrzeby.
  5. Zamieśćmy wywiad z inspirującą osobą.
  6. Opublikujmy wpis „zza kulis” – jeżeli tylko jest to możliwe – ludzie lubią wiedzieć, co dzieje się u danego autora / biznesu od kuchni.
  7. Opowiedzmy studium przypadku (case study). Niech inni czerpią z naszego doświadczenia.
  8. Zamieśćmy ranking najpopularniejszych wpisów na naszym blogu. Możemy dodatkowo pokusić się o dodatkowy opis.
  9. Napiszmy ten sam artykuł z innej perspektywy – jeżeli pisaliśmy o największych sukcesach, opiszmy największe błędy.
  10. Stwórzmy listę pomysłów np. 10 sposobów na…
  11. Zerknijmy na autouzupełnianie Google – jest to baza informacji o tym, co najchętniej ludzie wyszukują w sieci.
  12. Opublikujmy aktualizacje – stwórzmy wpis aktualizujący inny. Spróbujmy spojrzeć na ten sam problem po upływie czasu lub z innej perspektywy.
  13. Napiszmy wpis partnerski – zaprośmy do współdziałania osoby, z którymi wspólnie stworzymy bardziej rozbudowane treści.
  14. Przejrzyjmy blogi konkurencji – czy piszą o tematach, które warto, abyśmy podjęli na swoim blogu?
  15. Zastanówmy się na tym, co dzieje się lokalnie – ciekawe wydarzenia, eventy, zmiany w naszym najbliższym otoczeniu? Może warto je przedstawić szerszej publiczności?
  16. Przejrzyjmy komentarze na naszym, ale i na innych blogach. To często skarbnica problemów do rozwiązania.
  17. Opublikujmy zestawienia lub statystyki. Nie muszą dotyczyć bezpośrednio naszego bloga lub firmy, ale ogólnie całej branży.
  18. Polećmy narzędzia, aplikacje i inne wartościowe strony internetowe.
  19. Stwórzmy samouczek – wyjaśnijmy, jak coś zrobić krok po krok.
  20. Dodajmy fotorelację – odbiorcy kochają „świat w obrazkach” 🙂
  21. Zróbmy podsumowanie – kwartału, półrocza lub całego roku.
  22. Przedstawmy swój produkt – czy to fizyczny, czy wirtualny.
  23. Zaprośmy czytelników do współtworzenia posta na blogu – to świetna możliwość do zaangażowania społeczności.
  24. Dodajmy zestawienie wyselekcjonowanych postów – przyda się ono czytelnikom jako wirtualna ściąga wpisów wokół danej tematyki.
  25. Promujmy niepopularne wpisy na blogu – poprzez osadzanie treści kierujmy odbiorców do rzadziej czytanych treści.
  26. Zmieniajmy perspektywę – na przykład nopublikowaliśmy tekst 10 powódów, aby robić…? Odwróćmy sytuację i napiszmy 10 powódów, aby nie robić…
  27. Przedstawmy jakąś historię – na przykład powstania naszej firmy.
  28. Opiszmy sytuację z perspektywy sprzedawcy i klienta.
  29. Dodajmy pliki do pobrania – wpisy blogowe nie muszą być długie, ale mogą za to zawierać dodatkowe „prezenty”.
  30. Zaprośmy do działania – opublikujmy apel o pomoc, współpracę lub inne działanie, które ma zaangażować odbiorców.

Tak naprawdę prowadzenie bloga wymaga przede wszystkim systematyczności. Mogą zdażyć się nam słabsze dni, kiedy nie będziemy mogli skupić się na pisaniu. Jeżeli nie chcemy oddawać bloga w ręce copywritera, warto zerknąć do bazy pomysłów na wpisy.

Kliknij i przetestuj hosting przez 30 dni za darmo
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments