Kategorie produktów

Kategorie produktów

Kategorie produktów to niezwykle przydatna i ważna struktura. Podobnie jak w przypadku wpisów i tutaj mamy możliwość wyodrębnić dla produktów tagi i kategorie. Kategorie możemy uszeregować hierarchicznie, natomiast tagi są równorzędne.

Dobrze jest zastanowić się, jak chcemy podzielić nasze produkty – tak, aby klient jak najszybciej mógł dotrzeć do poszukiwanego przedmiotu. Kategorie produktów bez problemu możemy dodać do menu strony.

Tworzenie kategorii produktu w WooCommerce

Nazwa – nazwa kategorii, jaka będzie wyświetlana na stronie
Uproszczona nazwa inaczej slug – jest to przyjazna adresom URL wersja nazwy kategorii. Slug składa się zwykle tylko z cyfr, liter i łączników, bez polskich znaków diakrytycznych.
Kategoria nadrzędna – kategorie mają wyższą rangę hierarchiczną niż tagi w WordPressie. Tzw. rodzic pozwala tworzyć podkategorie w ramach kategorii głównej. Na przykład możesz mieć sklep florystyczny i w sekcji „Kategoria kwiatów” możesz mieć kategorie podrzędne dla stokrotek, róż, tulipanów itp. Jest to całkowicie opcjonalne, ale dobra hierarchia ułatwia poruszanie się po stronie.
Opis – pod nim możesz dodać opisy dla swojej kategorii produktów. Opisy wyświetlają się w niektórych motywach.

Wyświetlanie kategorii

Istotnym punktem jest sposób wyświetlania kategorii – możemy wybrać tutaj: produkty, podkategorie, oba. Jeżeli wybierzemy produkty, osoba wchodząca na podstronę danej kategorii ujrzy od razu produkty do zakupu. Jeśli wybierzemy podkategorie (pod warunkiem, że są stworzone) – najpierw otrzyma tytuły i miniaturki zdjęć podkategorii. Produkty ujrzy dopiero po kliknięciu w dany dział. Ostatni sposób umożliwia wyświetlenie podkategorii i produktów jednocześnie. Sposób zachowania sklepu możemy ustalić odrębnie dla każdej kategorii nadrzędnej i podrzędnej.

Miniatura

Warto dodać zdjęcie, które zilustruje wybraną kategorię produktów, gdyż miniaturki są często wyświetlane w sklepie. Dobrze jest zadbać, aby wszystkie zdjęcia miały jednolity format oraz były czytelne. Domyślnie przy braku obrazka wyświetli się miniaturka z szarym kwadratem, widoczna na powyższym screenie.

Dodawanie kategorii produktów WooCommerce do menu WordPressa

Wiele osób pyta, jak szybko dodać kategorię produktów, skoro nie jest to opcja widoczna na pierwszy rzut oka. Otóż należy przejść w Kokpicie do Wygląd → Menu i kliknąć przycisk Opcje ekranu widoczny w prawej górnej części strony.
Po rozwinięciu opcji zaznaczamy Kategorie produktów. Dopiero wówczas w rozwijanym menu po lewej stronie pojawi się możliwość wyboru kategorii produktów WooCommerce.

Przydzielanie produktów do danych kategorii

Domyślnie produkt jest przypisany do kategorii o nieco mylącej nazwie Bez kategorii. Produkty do kategorii możemy dodawać na dwa sposoby. Możemy skorzystać z masowej edycji produktów, wówczas zaznaczamy te, które nas interesują, kilkamy edytuj i odhaczamy właściwe kategorie. Jest to szybki sposób, kiedy mamy już dodane produkty, ale bez przydzielenia ich do właściwych kategorii.

Drugą metodą jest edycja produktu i wybranie odpowiedniej kategorii z listy po prawej stronie. Należy pamiętać, że produkt może być przypisany do wielu kategorii i tylko od nas zależy jaki kształt nadamy tej hierarchii.

Kategorie to bardzo istotny element sklepu na WooCommerce. Ułatwiają użytkownikowi znalezienie właściwego produktu, ale także jasno precyzują, co sprzedajemy. Ponadto warto pamiętać, że Google lubi dobrze ustrukturyzowane sklepy, więc zbudowanie odpowiedniej hierarchii wpłynie tylko dodatnio na pozycję naszego e-sklepu.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments