5 zasad stosowania tagów w WordPressie

5 zasad stosowania tagów w WordPressie

Tagi w WordPressie pozwalają nam na połączenie ze sobą treści o jednej tematyce (czy innych częściach wspólnych), ale rozsianych po różnych kategoriach blogowych. Tagi nie są słowami kluczowymi, chociaż przez wiele osób jest to mylone. Mają natomiast za zadanie ułatwić użytkownikowi dotarcie do zbieżnych treści. Oto 5 zasad, jakie warto znać, kiedy zaczynamy otagowywać teksty.

1. Jedna forma tagu

Jeżeli używamy tagu pomidor, nie ma sensu umieszczać tagu pomidory. Decydujmy się na jedną formę. Natomiast, kiedy prowadzimy bloga ogrodniczego, możemy doprecyzować, o jakie pomidory chodzi np. pomidory cherry.

2. Brak znaku hash #

Tagi to nie hashtagi, nie używamy do nich znaczka #, jak nauczeni jesteśmy tego przez social media. Tagi bez # i tak pozwolą na połączenie ze sobą różnych wpisów razem.

3. Korzystaj z tagów w WooCommerce

WooCommerce to jeden z najpopularniejszych rozwiązań do ecommerce. Wtyczka ta posiada własny system tagowania produktów, analogicznych do tagowania wpisów na blogu. Warto z niego skorzystać, zachowując zasady, o których piszemy. Odpowiednio użyte tagi potrafią zwiększyć sprzedaż.

4. Brak hierarchii

Pamiętajmy, że tagi to nie kategorie. Są one względem siebie równorzędne. Dlatego opracowując system tagów, nie powielajmy tego, co zawarliśmy w kategoriach. Najzwyczajnie nie ma to sensu. Kierujmy się wyborem równoważnych wobec siebie wspólnych cech np. dla bloga kulinarnego może być kategoria dania wegańskie, a tag papryka.

5. Przypięcie do menu lub chmura tagów

Pokażmy innym, że korzystamy z tagowania. W razie potrzeby dodajmy tagi do menu strony lub użyjmy widżetu chmura tagów. Sprawdźmy, czy widzimy tagi przy wpisach i czy faktycznie do jednego tagu mamy przypisane różne treści. Zasada 1 tag = 1 wpis nie ma żadnego sensu.

Powodzenia!

Kliknij i przetestuj hosting przez 30 dni za darmo
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments