Tagi produktu w WooCommerce

Tagi produktu w WooCommerce

Omówiliśmy już kategorie produktów. Warto zwrócić także uwagę na właściwe otagowanie asortymentu sklepu. O tagach pisaliśmy przy okazji omawiania ich roli we wpisach na WordPressie. Przypomnijmy – w przeciwieństwie do kategorii, w tagach nie ma hierarchii, więc nie ma „podtagów”. Zasady ich tworzenia w WooCommerce są podobne jak w przypadku tagowania wpisów. Tym jednak razem zamiast postów musimy skupić się na pogrupowaniu produktów. Dzięki tagom użytkownicy szybko znajdą je nawet, kiedy są rozsiane w różnych kategoriach. Tag spełnia tu rolę tzw. wspólnego mianownika.

Użycie tagów w WooCommerce w praktyce

Wyobraźmy sobie, że sprzedajemy ubrania i mamy dużo wzorów w kratkę, możemy użyć tagu kratka. Oznaczmy nim wszystkie produkty z takim wzorem. Następnie tag kratka możemy dodać do menu czy paska bocznego, aby szybko skierować użytkowników, którzy poszukują ubrań w kratkę do odpowiednich produktów. Ponadto ponieważ tagi produktów są prawdopodobnie najbardziej podobne do zapytania klientów, przysłużą się wyszukiwaniu i pozycji strony.

Ogólnie ujmując – lepiej mieć niż nie mieć, ale używać należy ich logicznie oraz rozsądnie. Warto zadbać, aby nie były one zbyt szerokie np. „najlepsze ubrania”, ale też zbyt wąskie „sukienki w czerwoną kratkę z niebieskimi guzikami”. Warto kierować się zasadą jak samemu bym szukał produktu w sklepie?. Odpowiedź na to pytanie z reguły rozjaśni podział asortymentu. Tak samo nie ma sensu odmieniać np. kratka, w kratkę itp. Z kontekstu doskonale będzie widoczne, o co chodzi, a dla SEO ta odmiana też nie ma żadnego znaczenia.

Na koniec warto pamiętać, że tagi możemy edytować albo w edycji pojedynczego produktu albo grupowo. Działa to na podobnej zasadzie jak we wpisach. Ważne jest też, że tagi to tylko jeden z elementów naszego sklepu i aby przysłużyły się nam jak najlepiej, warto zadbać o dobre opisy samych produktów, zdjęcia oraz kategorie.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments