Po co wyłączać komentowanie wpisów w WordPressie

Po co wyłączać komentowanie wpisów w WordPressie

WordPress jako system zarządzania treścią, wyróżniał się od lat prostotą w nawiązywaniu interakcji z użytkownikami strony, właśnie w oparciu o system komentarzy. Aktualnie domyślnie funkcja komentarzy jest włączona dla wpisów blogowych, a zablokowana dla podstron. Możemy jednak wyłączyć ją także dla postów. Zastanówmy się, czy warto?

Po co korzystać z funkcji wyłączania komentarzy?


Jasne, komentarze mogą być pozytywnym dodatkiem do naszej strony internetowej, ale nie są niezbędne do obecności w sieci. W końcu możemy obecnie także korzystać z kanałów mediów społecznościowych, aby połeczność wśród swoich odbiorców. Możemy zastanowić się nad założeniem newslettera, aby zebrać kontakty i podtrzymać aktywność. Jeśli zastanawiamysię nad skorzystaniem z funkcji wyłączania komentarzy w WordPressie, oto kilka powodów, dla których możemy to rozważyć.

Aby zapobiec spamowi

Obecnie nie brakuje botów, które chcą zaatakować i negatywnie wpłynąć na sekcję komentarzy. Prawie 1/4 ruchu pochodzi właśnie od takich zachowań. Dlatego jednym ze sposobów rozwiązania tego problemu jest całkowite zablokowanie możliwości komentowania. Czy jest to słuszne? Niekoniecznie. Możemy alternatywnie zainstalować wtyczkę zabezpieczającą przed spamem (np. Anti Spam Bee) lub wdrożyć Google reCaptcha.

Aby zaoszczędzić czas i zasoby

Nie mamy czasu na moderowanie i odpowiadanie na komentarze? A te jednak cały czas się pojawiają? To faktycznie dobrym sposobem może być uniemożliwienie kontaktu i dyskusji tą drogą. Na przykład blogi, które są dodatkiem do sklepów i na których zamieszczane są recenzje produktów, chronią się w ten sposób przed koniecznością dokładnej moderacji każdej opinii, jaka jest zamieszczana nie tyle przez klienta, co często przez konkurencję.

Aby zwiększyć wydajność strony

Posiadanie dużej strony z mnóstwem komentarzy może ją obciążyć i spowolnić ładowanie witryny. Jeśli nie chcemy rozstawać się ze swoimi komentarzami, rozważmy lazy loading, aby zwiększyć wydajność bez całkowitego ograniczania komentarzy. Pamiętajmy, że nie mówimy tutaj o sytuacji, kiedy mamy kilkanaście komentarzy, ale o naprawdę dużych dyskusjach

Aby poprawić wizerunek marki

Lepsza jakość bez komentarzy? To też jest możliwe. Wystarczy, że nie mamy czasu na moderację komentarzy lub na profesjonalne odpowiadanie na nie. Wtedy istotnie – nie korzystajmy z nich. Te nieodpowiednie, a opublikowane pospiesznie mogą zepsuć wizerunek marki. Natomiast te które tylko czekają do zatwierdzenia przez wiele dni, mogą upewnić naszych klientów, że ich zdanie nie jest dla nas ważne. W takim wypadku – faktycznie lepiej z komentarzy całkiem zrezygnować.

Gdy komentarze są zbędne

Wiele stron statycznych nie wymaga komentarzy, zwłaszcza strony główne, takie jak strona główna, strony kontaktowe. WordPress automatycznie wyłącza komentarze na stronach, więc nie stanowi to problemu, chyba że ta opcja została zmieniona. Wtedy najlepiej od razu wyłączyć komentowanie podstron, bo wygląda to po prostu nieprofesjonalnie. Czasami także jednak treść wpisu jest taka, że nie wymaga żadnego komentarza – korzystając z możliwości pojedynczego wyłączenia dla postu – lepiej z tego skorzystać. Będzie wyglądało to znacznie lepiej niż sekcja, która nic nam nie wnosi.

Mamy nadzieję, że ten spis pozwoli lepiej oszacować, kiedy komentarze warte są zostawienia, a kiedy możemy pożegnać je bez żalu. Komunikacja w sieci zmienia się bowiem z roku na rok i to co kiedyś było koniecznością, ewoluuje w stronę przydatności dla odbiorcy, jak i właściciela serwisu internetowego.

Kliknij i przetestuj hosting przez 30 dni za darmo
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments