Jak podzielić zarządzanie stroną między kilka osób

Jak podzielić zarządzanie stroną między kilka osób

Zarządzanie stroną na WordPressie przez kilka może być proste, pod warunkiem jasnego ustalenia zasad. Już sam WordPress ma wbudowane kilka funkcji, które pozwalają mu na przyznawanie ról poszczególnym użytkownikom. Nie potrzeba do tego żadnych dodatkowych wtyczek.

Kto ma pełnić rolę administratora?

Po pierwsze zastanówmy się kto ma pełnić rolę administatora. Administratorów może być kilku, mają oni możliwość wszelakich zmian na WordPressie od wyglądu, poprzez dodawanie i usuwanie funkcjonalności. Szerzej pisaliśmy o tym w artykule o rolach użytkowników.

Administratorem powinna być osoba najbieglejsza technicznie, lecz dobrze również, aby konto administatora posiadał właściciel serwisu. Niektóre agencje tworzące strony internetowe, odgórnie ograniczają możliwości administratora WordPressa. Nie jest to właściwe rozwiązanie. Zdecydowanie lepiej jest edukować i tłumaczyć, z których funkcji jak się korzysta oraz wyjaśnić funkcję snapshotów, jeżeli nasz administrator koniecznie chce zmieniać stronę samodzielnie.

Co jeżeli stracimy dostęp do administratora?

W ostateczności, jeżeli nasz serwis przejmie nieodpowiednia osoba, możemy zgłosić to hostingowi, pod warunkiem, że jesteśmy właścicielem strony, której zgłoszenie dotyczy. Czasami takie przejęcie jest wynikiem zwykłej infekcji (np. WordPress nie był aktualizowany), a nie celowym działaniem konkretnych osób. Warto wówczas zlecić czyszczenie profesjonalistom.

Czy każdy może być redaktorem?

Redaktorem może zostać każdy, kto ma wprowadzać treści na naszą stronę. Co istotne redaktor może dodawać, edytować, publikować i usuwać własne posty, ale również wpisy innych użytkowników. Nie będzie miał za to wpływu na funkcjonalności strony. Jeżeli nie chcemy, aby redaktor miał możliwość edycji cudzych treści, przydzielmy mu rolę autora. Jeżeli dodatkowo chcemy uniemożliwić samodzielną publikację – współtwórcy.

Rozdzielając role na stronie warto zastanowić się, kto posiada jakie kompetencje. Kto może zastąpić w działaniu administratora, a kto powinien mieć nadzór nad treściami publikowanymi przez inne osoby. Jeżeli chcemy rozbudować natywne funkcjonalności WordPressa w tym zakresie, możemy skorzystać z różnych wtyczek np. Ultimate Member. Jest to przydatne rozwiązanie, kiedy chcemy stworzyć witryny członkowskie, różnego rodzaju kluby internetowe itp. W innym wypadku zakres możliwości wbudowanych w WordPressa powinien nam wystarczyć. W przydzielaniu ról tak naprawdę najważniejszy jest zdrowy rozsądek oraz kompetencje osób, które będą zarządzały naszą stroną.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments