Linkowanie nofollow i dofollow w WordPressie

Linkowanie nofollow i dofollow w WordPressie

Linki lub linki zwrotne są ważnym czynnikiem rankingowym w wyszukiwarkach. Wyjaśnijmy to na najprostszym przykładzie. Każda strona posiada pewną moc, zwaną też autorytetem (authority) bądź reputacją. Im bardziej ugruntowana jest jej pozycja, tym moc jest większa. W sytuacji, kiedy dochodzi do linkowania, moc ta przepływa pomiędzy stronami. Dlatego im więcej stron o dużym autorytecie linkuje do naszej strony, tym lepiej.

Kiedy łączysz swoją stronę z zewnętrzną witryną, wyszukiwarki uznają to za sygnał rankingowy i przekazują niewielką część mocy Twojej strony do innej witryny. Jednak to zachowanie możemy kontrolować. Wystarczy, że linkowi dodanemu do WordPressa nadamy atrybut nofollow, a zachowanie to się zmieni. Pamiętajcie, że działa tu złota zasada – jakość a nie ilość. Strona, która pozyskała mniej linków może być wyżej notowana, gdyż postarała się, aby pozyskane linki były wysokiej jakości.

Dofollow

Atrybuty dofollow nakazują robotom internetowym, aby odwiedziły zasób (np. stronę internetową), do której link prowadzi. Inaczej ujmując, część mocy naszej strony przenoszona jest na stronę linkowaną. Atrybut kieruje ruch robota Google w określone miejsce. Skutkuje to częstszą możliwością indeksowania strony. Atrybutu tego nie dodajemy sami – jeżeli nie użyjemy nofollow, jest on po prostu stosowany domyślnie.

Nofollow

Zgodnie z ogólną sprawdzoną metodą SEO, atrybut nofollow dodaje się do wszystkich zewnętrznych witryn, którym nie do końca ufasz, ale także do linków partnerskich, usług sponsorowanych itp. (możemy też zamienić ten atrybut na sponsored).

Jakie to są źródła niezaufane? Otóż wszystkie te strony, gdzie nie masz kontroli nad ich zawartością. Inaczej rzecz ujmując, poprzez ten atrybut mówisz wyszukiwarkom, że owszem łączysz się ze źródłem informacji, ale nie jest to coś, za co możesz ręczyć.

Warto pamiętać też o linkach, które dodajemy do sidebarów. Za każdym razem, gdy tworzona jest nowa strona w Twojej witrynie, tworzysz również nowy link zwrotny do tych stron z paska bocznego. A przecież nie chcesz tyle razy przekazywać im mocy, prawda?

Jak dodać atrybut nofollow lub sponsored

Aby dodać odpowiedni atrybut należy rozwinąć listę przy znaczku linkowania:

Następnie po prostu odhaczamy potrzebne opcje i już.

Drugą możliwością jest przejście w tryb tekstowy WordPressa i dopisanie do odnośnika kawałeczek prostego kodu:

<a href="https://stronadoktorejlinkujemy.pl" rel="nofollow">jakaś strona </a>

Na koniec praktyczna uwaga. Linki nieoznaczone nofollow, traktowane są z automatu, jak dofollow. Stąd warto posprawdzać, co i dokąd linkuje na naszej stronie internetowej.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments