Jak umieścić regulamin sklepu internetowego?

Jak umieścić regulamin sklepu internetowego?

Regulamin sklepu internetowego zastępuje spisaną umowę. Niezależnie jaki rodzaj działalności prowadzisz, musi być on zamieszczony w widocznym dla klienta miejscu.

Zapisy, jakie powinny się w nim znaleźć zależą m.in. od rodzaju działalności – nie ma tutaj jednego, identycznego wzoru, więc nie należy kopiować go pochopnie od innych sprzedawców. Ważne, aby regulamin był przygotowany lub skonsultowany przez prawnika. W internecie można zakupić często także gotowe wzory do samodzielnego wypełnienia, zawierające stosowane adnotacje. Najlepiej wybierać wówczas zakup u doświadczonych osób, które oferują sprawdzone dokumenty.

Osobna podstrona czy plik pdf?

Niektórzy uważają, że regulamin wystarczy podlinkować na stronie jako plik w formacie pdf. Jeśli zdecydujemy się na to rozwiązanie, pamiętajmy, aby i tak opublikować podstronę, na której ten plik osadzimy do pobrania (np. poprzez kilknięcie w button). Dzięki takiemu rozwiązaniu, możemy podać adres utworzonej podstrony w ustawieniach Woocommerce.

Uzyskamy wówczas checkbox z akceptacją regulaminu:

Regulamin a systemy płatności

Należy pamiętać, żeby regulamin był gotowy i widoczny na stronie przed wdrożeniem systemów płatności, takich jak np. PayU, Przelewy24 czy Blue Media. Operator płatności przed przejściem w tryb produkcyjny (czyli aktywacją konta), sprawdzi czy jest on opublikowany. Będzie wymagał też w nim stosowanych zapisów, więc upewnijmy się, że wszystko wypełniliśmy poprawnie.

Gdzie umieszczać link do regulaminu?

Regulamin sklepu internetowego najlepiej umieścić w stopce (tutaj trochę inspiracji, jak może ona wyglądać) oraz podlinkować go dodatkowo w miejscach, które uważamy za kluczowe (np. na stronie zamówienia). Samą podstronę z regulaminem warto wyłączyć z indeksowania – możemy zrobić to np. za pomocą wtyczki Yoast.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments