Jak stworzyć lead na WordPressie?

Jak stworzyć lead na WordPressie?

Jak stworzyć lead na WordPressie, który będzie skuteczny to pytanie, które bardzo często zadają sobie początkujący marketingowcy, a także właściciele biznesów. Zasadniczo generowanie leadów polega na otwarciu kanału komunikacji między twórcą strony (marką) a odwiedzającymi. Najkrócej ujmując należy postarać się o zatrzymanie użytkownika na stronie i sprawienie, że o nas nie zapomni. Dzisiaj pokażemy Wam, jakie rozwiązania mogą wzbogacić Waszą stronę internetową.

Zachęcanie odwiedzających do zostawienia danych kontaktowych

Aby nawiązać komunikacje, możemy zaproponować kilka rozwiązań:

  • Umieszczenie formularza kontaktowego (mniej lub bardziej rozbudowanego).
  • Dołączanie do biuletynu e-mail (newslettera).
  • Zapisanie się na nadchodzące wydarzenie on-line na przykład webinar.
  • Zapisanie się na tzw. premium content.

Kto powinien mieć lead na swojej witrynie?

Nie ma tutaj jednej kategorii – małe firmy, duże korporacje, blogerzy czy hobbyści. Każdy z nich powinien generować leady. aby poszerzyć grono odbiorców i wygenerować większy ruch na swojej stronie. Nawet, jeżeli dopiero zaczynamy swoją przygodę ze stroną internetową, miejmy ustawione odpowiednie formy nawiązania kontaktu, aby od początku nie zaniedbywać możliwości pozyskania stałego klienta.

Jak umieścić lead?

Możemy skorzystać z formularza listy mailingowej – w tym celu dobrze jest założyć zewnętrzny newsletter. Aby zachęcić do zapisu, zaoferujmy wirtualny gratis – np. krótki ebook do pobrania czy checklistę. Niektórzy oferują także zapis na newsletter przy wypełnianiu formularza zamówienia w sklepie, czy wpisaniu się na listę zainteresowanych produktem.

Generalnie do sporządzania różnego rodzaju form zapisów możemy skorzystać z embed code danego programu do newslettera np. Mailerlite lub Mailchimp, a także wtyczek takich jak WP Forms czy Contact Form 7. Każda z dwóch ostatnich pozwoli w prosty sposób stworzyć rozbudowane formularze, zależnie od naszych potrzeb.

Do budowy bardziej zaawansowanych leadów, posłużyć może wtyczka OptinMonster. Spersonalizuje on pokazanie się odpowiednich, dynamicznych leadów zależnie od typu i działania danego użytkownika. Dzięki temu można zastosować najskuteczniejszą formę zapisu zależną od danego odwiedzającego. Część możliwości pluginu to także np. wyświetlanie tzw. koła fortuny, gdzie odbiorca może wylosować swój rabat i aby go uzyskać, podać adres e-mail i wiele innych. Na przykład OptinMonster ma unikalną technologię zamiaru wyjścia, która wykrywa, kiedy mysz użytkownika opuszcza stronę i wyświetla wyskakujące okienko w tym właśnie momencie.

Jest w tym wszystkim jednak jedna złota zasada – nie można działać zbyt szeroko. I chociaż mamy na celu eliminację sytuacji, kiedy odwiedzający np. przegapi pasek boczny, ale można mu zaoferować zapis przez pop-up, to tego wszystkiego nie może być za dużo.

Lead nie za wszelką cenę

Zbyt nachalne popupy oraz wiele formularzy może zniechęcić użytkowników, którzy szybko zorientują się, że pozyskiwanie leadów jest po prostu zbyt agresywne. Dlatego stosujemy te środki z umiarem. Dobrze jest budować społeczność w oparciu o dostarczanie wartościowego contentu, ale bez nachalnego wciskania kanałów komunikacji.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments