Newsletter w WordPressie

Newsletter w WordPressie

Newsletter jest to rodzaj maili działający na zasadzie internetowej gazetki, która jest rozsyłana do zapisanyh na nią osób. Newsletter może zawierać informacje o nowościach i promocjach w sklepie, ciekawostkach na stronie internetowej itp. Pomaga zbudować społeczność oraz grono klientów / odbiorców.

WordPress nie posiada natywnie wbudowanego newslettera i aby z niego skorzystać powinniśmy zarejestrować się, w którymś z serwisów świadczących usługi wysyłania takich maili. Do najpopularniejszych należą: Mailerlite, GetResponse czy MailChimp. Przedziały cenowe zależą najczęściej od liczby odbiorców zapisanych na nasz newsletter. Jeżeli chcemy prężnie rozwijać tę gałąź komunikacji, wcześniej czy później nie ominie nas przejście na któryś z płatnych pakietów.

Który newsletter wybrać?

Wybierając newsletter zwróćmy uwagę na koszty, które się z nim wiążą. Pakiety z reguły dotyczą liczby odbiorców oraz częstotliwości wysyłki. Niektóre newslettery np. Mailchimp mają infrastrukturę po angielsku, co może też dla niektórych być barierą.

Czy potrzebujemy wtyczki do newslettera?

Nie zawsze istnieje konieczność instalacji wtyczki do WordPressa. Wszystko zależy, z jakich funkcji chcemy skorzystać. Osadzanie formularza do zapisu na newsletter najczęściej polega na skopiowaniu odpowiedniego kodu ze strony serwisu do Newslettera i wklejeniu go na stronę w WordPressie. Taki kod dodajemy używając w Gutnebergu bloku Kod.

W przypadku integracji wtyczką możemy użyć z reguły gotowych bloków o nazwie zbieżnej z nazwą newslettera.

Przed przystąpieniem do integracji najlepiej dokładnie zapoznać się z dokumentacją danego serwisu. Nie ma jednej i takiej samej ścieżki postępowania, są różnorodne opcje i możliwości. Możemy na przykład wkleić kod, który będzie obsługiwał wyskakujący pop-up. Jeżeli jednak nie chcemy korzystać z wklejania kodów – poszukajmy newslettera, który posiada plugin do WordPressa.

Co musimy pamiętać dodając newsletter?

Jeżeli korzystamy z popup – sprawdźmy zwłaszcza na wersji mobilnej czy można go swobodnie zamknąć. Ponadto czy nie wyskakuje on zbyt często i nie zasłania treści. Zobaczmy, czy mamy wszystkie wymagane zgody, a także czy dodaliśmy informacje o zbieraniu danych do naszej polityki prywatności. Baza odbiorców to cenny element marketingu, jednak nie można pominąć na tym etapie RODO.

Co zyskujemy dodając newsletter?

Newsletter ma wiele zalet:

  • to dodatkowa forma kontaktu z klientem,
  • budujemy grupę odbiorców (społeczność).
  • możemy zbadać zaangażowanie sprawdzając np. liczbę otwieranych maili,
  • pokazujemy, że firma prężnie działa i zawsze ma coś ciekawego do zaoferowania klientom.
Kliknij i przetestuj hosting przez 30 dni za darmo
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments