Dlaczego warto mieć FAQ na WordPressie

Dlaczego warto mieć FAQ na WordPressie

Dział najczęstszych pytań i odpowiedzi to bardzo wygodna sprawa, zwłaszcza, kiedy prowadzimy własny sklep czy serwis informacyjny. Dziś opowiemy, dlaczego warto zaplanować podstronę na ten element i jak może on pomóc naszym odbiorcom.

Czym jest FAQ i jak powinno wyglądać

FAQ czyli Frequently Asked Question to miejsce na stronie, w którym możemy zamieścić odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. Może to być osobna podstrona lub np. element wpisu. Garść tego, jak powinno wyglądać dobre FAQ zawarliśmy w artykule 10 pomysłów na FAQ strony. Kwestia wyglądu to jak zawsze rzecz gustu, ale wierzymy, że różnorodne FAQ na WordPressie zainspirują Was do stworzenia własnego.

Po co nam dział FAQ

Zasada jest bardzo prosta – chodzi o oszczędzenie czasu na odpowiedzi na pytania, a także poszerzenie wiedzy naszych odbiorców. W jednym miejscu możemy zgromadzić informacje wyjaśniające najbardziej istotne kwestie, jak na przykład: godziny otwarcia, rodzaje dostawy, koszt dostawy, procedury zwrotu itp. To oczywiście w przypadku sklepu internetowego. Klient zadaje pytanie? Odsyłamy go do działu z odpowiedziami.

Ale jeśli piszemy artykuł ekspercki, umieszczenie w nim FAQ pozwoli poszerzyć zagadnienia. Na przykład możemy zawrzeć odpowiedzi na najczęściej nasuwające się pytania o składniki, czas przygotowania, miejsce i wiele innych (zależnie o czym jest nasz wpis). Jest to bardzo praktyczne i szybkie rozwiązanie.

Analiza działu FAQ na WordPressie

Jeżeli nie mamy własnych pomysłów na FAQ, zerknijmy, jak robi to konkurencja a nawet zupełnie inne branże. Naszym głównym celem powinno być usprawnienie pracy o oszczędność czasu, aby ciągle nie odpowiadać na te same kwestie. Na przykład dział FAQ hostingu JDM.pl to pogrupowane tematycznie pytania i odpowiedzi. Podzieliliśmy je na:

• Domeny

• Pakiety hostingowe

• Certyfikaty SSL

• Poczta

• Płatności za usługi

• Panel klienta

• Migracja usług

Dzięki temu klient może szybko zapoznać się z interesującymi go informacjami. Z uwagi na obszerność tematów, każdy dział to osobna podstrona, którą cały czas rozwijamy. Czy sprawdzi się to też w Waszym wypadku? Warto na pewno to przemyśleć!

Kliknij i przetestuj hosting przez 30 dni za darmo
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments