10 pomysłów na FAQ strony
FAQ czyli Frequently Asked Question to dział na stronie, w którym możemy zamieścić odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. Przydaje się zwłaszcza w sytuacjach, kiedy nasza działalność w dużej mierze dotyka sprzedaży, gdyż dzięki niemu można ograniczyć liczbę interakcji z użytkownikiem. Jednym słowem oszczędzamy czas i nasz, i jego.
Jak ułożyć FAQ?
Najlepiej zebrać zapytania, które są do nas kierowane i wyodrębnić te najczęstsze. Układając odpowiedzi, starajmy się nie wykluczać kontaktu z klientem, na przykład przez zwroty – po szczegóły zapraszamy do kontaktu itp. Dodatkowo FAQ to dobre miejsce, aby wyjaśnić wszystkie kwestie, na które nie ma przestrzeni w innych obszarach strony. Starajmy się nie dublować informacji, ale jednocześnie możemy niektóre ująć w inny sposób. Na przykład jeżeli mamy dział dotyczący dostaw, w którym opisujemy możliwości i koszty transportu zakupionych towarów, nic nie stoi na przeszkodzie, aby w FAQ zawrzeć dodatkowo odpowiedzi na np. Jakie są koszty dostawy? Czy jest możliwy odbiór osobisty? i skierować w odpowiedzi do danej podstrony.
Czy FAQ jest nam potrzebne?
To pierwsze pytanie, które powinniśmy sobie zadać przed dołożeniem kolejnego elementu naszej WWW. Jak często spotykamy się z pytaniami? Czy jesteśmy w stanie udzielić na nie odpowiedzi w innym miejscu na stronie? Co chcielibyśmy przekazać odwiedzającym? Może tematy FAQ wyczerpuje np. dział pomocy?
10 pomysłów na FAQ
Oto garść inspiracji, jak możemy wizualnie przedstawić nasze pytanie i odpowiedzi.
1. FAQ w formie bloków / kafelek (AppSumo)
2. FAQ w formie rozwijanej listy (tzw. akordeon) (Asana)
3. W formie numerowanej listy (Atlassian)
4. Z podziałem na działy (Intercom):
5. Połączone z formą graficzną (Logikcull)
6. Jako panel boczny uzupełniający pomoc (Onet)
7. Tymczasowe – jako objaśnienie akcji promocyjnej (Rossmann)
8. W ciekawej formie ikonograficznej (Stripe)
9. W podziale na obszerne działy (mBank)
10. Z bocznym menu (Shopify)
Dajcie znać, czy korzystacie z takiego rozwiązania na swojej stronie!
Pomysłów jest tyle ile jest osób 🙂 każdy ma ciekawe rozwiązanie, a co najlepsze wszystkie działają tak samo. Oczywiście fajnie jak to wszystko połączone jest w linkowanie wewnętrzne miedzy wpisami – ale to już dłuższa droga.
Czy FAQ jesteśmy w stanie oprzeć na subdomenie. Wtedy linkowanie wydaje się być jeszcze mocniejsze?