Up-sell w WooCommerce

Up-sell w WooCommerce

Czym jest up-sell? Up-sell to zaproponowanie klientowi droższego produktu niż ten, który wybrał celem zwiększenia swojego zysku. W przypadku odzieży może to być np. kurtka bardziej znanego projektanta, a w przypadku produktów AGD np. ten bardziej znanej marki, o lepszych parametrach, ale co najważniejsze – zawsze droższy od tego wybranego przez klienta. Niekiedy taka strategia działa, gdyż klient zaczyna porównywać oba produkty ze sobą i finalnie często okazuje się, że jest gotowy dopłacić za coś lepszego. To dobre rozwiązanie dla klientów nie do końca zdecydowanych, jaki produkt chcą zakupić. Możemy je bez problemu wdrożyć w sklepie na WooCommerce bez użycia żadnego pluginu.

Aby up-sell był skuteczny warto zwrócić uwagę, że proponowany produkt nie powinien być znacząco droższy od tego wybranego przez klienta. Można też zaproponować te, które najczęściej są wybierane przez innych lub mają wiele pozytywnych recenzji. Nie zawsze up-sell oznacza zamianę w koszyku, niekiedy klient skłonny jest kupić dwa podobne produkty, zwłaszcza, jeżeli w takich zakupach widzi dla siebie realną korzyść (np. dołoży do koszyka drugą parę droższych spodni, wiedząc, że będzie nosić obie).

Kiedy up-sell nie zadziała?

Up-sell nie zadziała, kiedy klient jest zdecydowany na konkretny model – może to być istotne w przypadku wąskobranżowych sklepów, gdzie po prostu nie mamy czego porównywać. Wtedy strategia up-sellingu nie musi okazać się dla nas korzystna. Dlatego istotne jest poznanie swojej grupy docelowej. Czy klientów stać na zmianę zawartości koszyka? Czy może dokładnie wiedzą, czego poszukują? Niekiedy zdecydowanie lepszym rozwiązaniem będzie cross-selling.

Up-sell w WooCommerce – jak ustawić

Aby ustawić up-sell w WooCommerce nie potrzebujemy żadnych dodatkowych wtyczek. Jest to bowiem funkcja natywna WooCommerce. Przy danym produkcie wybieramy zakładkę Powiązane produkty.

Jeżeli chcemy skorzystać z bardziej rozbudowanych opcji, niezbędne będzie skorzystanie z pluginów. Do najbardziej popularnych należą:

Za każdym razem zachęcamy jednak do dokładnego zapoznania się z dokumentacją oraz opiniami na temat wtyczek. Zastanówmy się także, czy będą nam one niezbędne i zgodne z wdrażaną strategią sprzedaży. Przyjrzymy się, czy nie dublują opcji oraz jakie mają opinie użytkowników. Zawsze łatwo jest zainstalować plugin, ale najważniejsze jest, czy jest on nam faktycznie potrzebny. Zwłaszcza w przypadku sklepów na WooCommerce obseruwjemy duże przeładowanie zbędnymi dodatkami. A przecież same wtyczki nie zapewnią nam dobrej sprzedaży!

Kliknij i przetestuj hosting przez 30 dni za darmo
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments