Czym jest WooCommerce?

Czym jest WooCommerce?

WooCommerce to wtyczka pozwalająca na dodanie do strony na WordPressie modułu sklepu internetowego. W wersji podstawowej (czyli bez dodatkowych pluginów) umożliwia stworzenie w pełni funkcjonalnego sklepu on-line do sprzedaży produktów fizycznych oraz wirtualnych. Dodatkowe funkcje (np. integracje z systemami płatności czy fakturami) są możliwe po dodaniu konkretnych rozszerzeń. O tym opowiemy w dalszych artykułach z naszego cyklu.

Przez cały miesiąc będziemy przedstawiać na blogu krok po kroku system WooCommerce, którego używają tysiące ludzi na całym świecie. Jego sukces w dużej mierze związany jest z prostotą obsługi. Dobrze postawiony oraz odpowiednio utrzymywany sklep on-line umożliwia stałe źródło dochodu.

Kiedy powstało WooCommerce?

Rozwiązanie powstało w 2011 roku, więc jak łatwo policzyć obchodzi dziesięciolecie istnienia na rynku. Zaledwie 16 miesięcy po premierze, która odbyła się we wrześniu 2011 roku, zespół twórców świętował osiągnięcie 500 000 pobrań. Tylko niespełna 5 miesięcy później było już 1 miliona pobrań. Pokazało to, że połączenie e-commerce oraz WordPressa może odnieść wielki sukces.

Obecnie osiągnięto ponad 150 milionów pobrań, a oficjalny sklep oferuje ponad 730 rozszerzeń i motywów wspierających WooCommerce. Do tego dołożyć należy jeszcze inne rozwiązania oferowane przez innych twórców.

Główne zalety i wady

Do głównych zalet należą: relatywnie niskie koszty utrzymania (tak jak w przypadku samego WordPressa koszt to hosting, domena, ewentualnie płatne wtyczki + płatny motyw), łatwość rozbudowania sklepu oraz prostota zarządzania. Poza tym popularność WooCommerce przełożyła się na to, że powstało wiele grup oraz for dyskusyjnych, gdzie można wymienić się problemami i doświadczeniami w zarządzaniu sklepem.

To, co dla jednych może być zaletą (wiele dodatków), dla drugich może być wadą systemu. Rozszerzenia muszą być dobieranie odpowiednio do zastosowań. Duże znaczenie ma tutaj doświadczenie osoby konfigurującej nasz sklep. Dodatkowo należy pamiętać o kosztach, gdyż duża część pluginów jest płatna. Ponadto należy pamiętać o regularnych aktualizacjach motywów, wtyczek i samego WordPressa. Należy podkreślić, że stwierdzenie, że sklep na WooCommerce jest darmowy, jest prawdziwe wyłącznie, kiedy mówimy o jego wersji podstawowej i nie uwzględniamy kosztów hostingów.

W cyklu artykułów na naszym blogu podpowiemy Ci, jak zarządzać swoim sklepem, na co zwrócić uwagę w konfiguracji, wyjaśnimy różnice w rodzajach produktu i wyjaśnimy, który pakiet hostingowy jest odpowiedni dla własnego sklepu (i dlaczego).

P.S. Zapraszamy także do śledzenia naszego fanpage oraz konta na Instagramie.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments