Kokpit WordPressa vs panel klienta

Centrum zarządzania wszechświatem dla początkującego blogera lub posiadacza strony internetowej, może być nieco skomplikowane. Warto jasno odróżnić, czym możemy zarządzać po stronie kokpitu WordPressa, a czym w panelu klienta hostingu JDM.pl . Dzisiaj przybliżmy te sprawy.
Co możemy zrobić w kokpicie WordPressa
W kokpicie WordPressa zarządzamy wszystkimi zmianami, które mają być bezpośrednio na samej stronie internetowej. Na przykład możemy:
- dodawać nowe wpisy na bloga,
- dodawać i edytować treści na podstronach,
- zmienić kolory witryny,
- zmienić motyw strony,
- wgrać do niej wtyczkę.
Jednym słowiem wszystko to, co dotyczy wnętrza, wyglądu i funkcjonalności naszej witryny internetowej znajduje się w kokpicie. Na tym polega główna zaleta WordPressa, jako systemu zarządzania treścią (CMS) – możemy go zmieniać oraz uzupełniać samodzielnie. Do kokpitu WordPressa logujemy się poprzez dopisanie do nazwy naszej domeny /wp-admin/ np. mojadomena.pl/wp-admin/
Co możemy zrobić w panelu klienta hostingu
W panelu hostingu znajduje się zarządzanie komponentami, dzięki którymi nasza strona jest widoczna w sieci. Są to na przykład:
- ustawienia pakietów hostingowych,
- wykonywanie snapshotów,
- ustawienia skrzynek pocztowych w domenie,
- ustawienia domeny,
- certyfikaty SSL,
- faktury za usługi oraz kontakt przez zgłoszenia z obsługą klienta.
Do panelu klienta hostingu JDM.pl logujemy się na stronie panel.jdm.pl
Dlaczego warto znać podstawy
Chociaż są to pozornie błahe rzeczy, zadajemy sobie sprawę, że mogą na samym początku się mylić. Warto jednak śmiało zapoznawać się zarówno z hostingiem, jak i z możliwościami WordPressa. Im więcej ćwiczeń, tym mniej pomyłek. Nawet, jeżeli nie chcemy nic zmieniać samodzielnie, warto mieć świadomość podstawowych różnic. Może się bowiem okazać, że musimy napisać zgłoszenie lub zrobić drobną modyfikację w witrynie internetowej. Dobrze umieć wykonać to samemu.