Jak wyłączyć wtyczkę przez sftp

Jak wyłączyć wtyczkę przez sftp

Czasami okazuje się, że po aktualizacji lub włączeniu nowej wtyczki wywołuje ona konflikt i nie pozwala zalogować się do kokpitu WordPressa. Wówczas należy ją wyłączyć poprzez sftp. Jest to stosunkowo prosty zabieg.

  1. Potrzebujemy dane do klienta sftp, które (w przypadku klientów JDM.pl) znajdziemy w mailu, który otrzymujemy przy założeniu konta lub w panelu klienta – w szczegółach wybranej usługi. Uwaga! W panelu klienta ze względów bezpieczeństwa nie znajdziemy hasła do sftp, ale możemy je tam zresetować. Nowe hasło przyjdzie na maila podanego przy rejestracji konta.
  2. Klienta (czyli programu) do zalogowania się do sftp np. darmowego Fillezilla.

Logowanie na przykładzie Fillezilla

Uwaga! Przy instalacji programu Fillezilla zapyta nas o instalację dodatkowej przeglądarki Brave, możemy pominąć ten krok, gdyż nie jest on wymagany i nie wpłynie na działanie programu. Po odpaleniu Fillezilli zobaczymy w okno, w którego górny panel przepisujemy dane do logowania:

serwer: sftp://webx.jdm.pl (w miejsce X wstawiamy odpowiednią cyfrę)

nazwa użytkownika: nazwa taka jak jest podana w panelu klienta lub w mailu, nie jest ona równoznaczna z adresem strony internetowej

hasło: podane w mailu (nie jest to hasło do panelu klienta ani do WordPressa!)

port: 2233

Po zalogowaniu zobaczymy strukturę katalogów. I teraz zależnie od tego, co chcemy zrobić, mamy dwie możliwości. Wyszukujemy w strukturze folder plugins: public_html > wp_content > plugins

Jeżeli chcemy wyłączyć wszystkie wtyczki na stronie, bo nie wiemy, która spowodowała konflikt, zmieniamy nazwę katalogu plugins na np. plugins2.

Jeżeli wiemy, która wtyczka wywołuje problemy – zmieniamy nazwę katalogu wtyczki np. z elementor na elementor2.

To spowoduje wyłączenie wszystkich wtyczek lub tylko wybranej. Bez obaw – po dodaniu wtyczek na nowo, WordPress automatycznie utworzy nam odpowiednie katalogi.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments