Jak usunąć użytkownika w WordPressie

Jako administratorzy WordPressa możemy usuwać konta użytkowników z witryny. W tym artykule pokażemy, jak to wygodnie zrobić z kokpitu strony.
Jak usunąć konto użytkownika
Aby usunąć innego użytkownika należy mieć rolę administratora, a następnie po zalogowaniu do kokpitu przejść do działu Użytkownicy. Przy danym użytkowniku zaznaczyć pole wyboru i wybrać opcję Usuń. Pamiętaj, jeżeli konto użytkownika powstało w wyniku infekcji, jego usunięcie nie spowoduje zaprzestania niepożądanych działań.

Wybór działań związanych z usunięciem konta użytkownika
Wraz z usunięciem użytkownika otrzymamy wybór, co zrobić z całą zawartością aktualnie przypisaną do tego użytkownika. Dostępne opcje to:
Usuń całą zawartość — spowoduje to usunięcie całej zawartości utworzonej przez tego użytkownika na przykład opublikowanych wpisów, utworzonych przez niego kategorii itp.
Przypisz całą zawartość do – spowoduje to przypisanie całej zawartości aktualnie połączonej z tym Użytkownikiem innemu wybranemu Użytkownikowi. Jeżeli chcemy tego dokonać po prostu wybieramy użytkownika z rozwijanej listy, a następnie wciskamy przycisk Potwierdź usunięcie.
Należy pamiętać, aby nie usuwać pochopnie aktywnych użytkowników, a jeżeli widzimy wzrost niepożądanych rejestracji nowych osób, zablokować tę opcję w ustawieniach WordPressa. Rejestracja nowych użytkowników jest pomocna, kiedy rzeczywiście potrzebujemy, aby osoby po zalogowaniu otrzymały konkretne możliwości. W innym wypadku powinna być wyłączona.