Zdjęcia produktu w WooCommerce

Zdjęcia produktu w WooCommerce

Zdjęcia produktu to jedne z najważniejszych elementów sklepu internetowego. Do każdego produktu w WooCommerce możemy ustawić obrazek wyróżniający oraz galerię zdjęć. Obrazki wyróżniające pokażą się m.in. jako miniaturki produktów na stronie sklepu.

Co uwzględnić przygotowując zdjęcia produktu do sklepu internetowego?

Oto cztery podstawowe punkty, które warto wziąć pod uwagę przygotowując fotografie produktowe.

Po pierwsze – odpowiedni format

Przycięcie miniaturki ma znaczenie. Zadbajmy o to, aby proporcje zdjęć były takie same w przypadku obrazków wyróżniających. W opcjach Personalizacji znajdziemy ustawienia, które automatycznie pozwolą przyciąć miniaturki, ale zdecydowanie korzystniej jest wykonać to samemu. Unikniemy wówczas przypadkowych kadrów i zapanujemy nad chaosem.

Po drugie – optymalizacja

Sprawdźmy ogólne zasady dodawania zdjęć do biblioteki mediów. Przy wgraniu WordPress od razu generuje kilka miniatur. Rozmiary poszczególnych obrazów ustawimy na podstronie UstawieniaMedia. Jeżeli dokonamy tutaj zmian, będziemy musieli zregenerować miniaturki. Możemy do tego użyć wtyczki. Pamiętajmy, że kolejne wersje naszych zdjęć są zapisywane na serwerze, a stare nie są automatycznie kasowane, dlatego używajmy tego pluginu rozsądnie. Odłóżmy na bok wtyczki do automatycznej optymalizacji. Tyle z teorii. W praktyce dobrze jest dodać już odpowiednio przygotowane zdjęcia – a nie kopie 1:1 prosto z aparatu.

Po trzecie – oryginalność

Zależnie od tego, jaki produkt sprzedajemy i w jakiej branży działamy, może się okazać, że oryginalne zdjęcia są bardzo cenne. Oczywiście niekiedy najlepiej użyć zdjęć katalogowych, dostarczonych przez producenta, jednak zdecydowanie powinniśmy wystrzegać się płatnych fotografii stockowych. Jeżeli tylko możemy – zainwestujmy w sesję zdjęciową naszych produktów.

Po czwarte – zadbajmy o szczegóły

Niekiedy nie mamy możliwości, aby zadbać o wszystkie detale, chociażby w przypadku sklepów w systemie dropshippingu, gdy zdjęcia pobierane są z hurtowni. Warto jednak pamiętać, aby zaprezentować klientowi każdy istotny szczegół naszego produktu. Jeżeli nie wszystko ujmiemy na zdjęciu, skorzystajmy z możliwości, jakie dają nam atrybuty. Pamiętajmy, że korzystając z wariantów produktu, do każdego z nich możemy ustawić osobną miniaturkę, tak, aby klient dokładnie widział, co kupuje.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments