Rebranding strony – jak zaplanować?

Rebranding strony – jak zaplanować?

Pandemia sprawiła, że wiele osób zaczęło „przypominać sobie” o istnieniu swojej strony internetowej. Dziś w kilku punktach podpowiemy, jak przygotować się do rebrandingu witryny, aby wszystko przebiegło sprawnie. Jeśli na czas wprowadzanych zmian chcesz założyć „zaślepkę”, skorzystaj z wtyczek typu Maintenance mode.

  1. Sprawdź wszystkie aktualizacje
    Przed dokonaniem jakichkolwiek zmian, sprawdź dostępne aktualizacje WordPressa, motywu oraz wtyczek.
  2. Ustal nową kolorystykę oraz elementy graficzne
    Przygotuj wszystkie materiały graficzne, które chcesz zmienić. Sprawdź wielkość zdjęć – jeśli używasz zdjęć pobranych z bezpłatnych baz zmień ich nazwę na odpowiednią oraz dopasuj wielkość. Nie wrzucaj dużych zdjęć 1:1. Jeżeli dodasz nowe zdjęcia do biblioteki mediów odpowiednio wcześniej, skrócisz czas niedostępności swojej strony (pod warunkiem, że używasz wtyczki, a nie przygotowujesz nowej strony np. w środowisku lokalnym).
    Wypisz kolory fontów oraz kroje. Zadbaj o ich spójność. Jeśli nie wiesz, jak je dobrać, zerknij do naszego poradnika.
  3. Jeśli zmieniasz motywwykonaj snapshot. Sprawdź z jakiego buildera korzysta obecny a z jakiego nowy, może okazać się, że część treści będziesz musiał ręcznie poprawiać. Jeśli płatny motyw wybiera dla Ciebie agencja bądź freelancer, upewnij się, że masz klucze konieczne do aktualizacji.
  4. Jeśli zmieniasz strukturę – sprawdź czy nie zmienią się slugi (slug to ciąg znaków, który znajdziesz po ukośniku w adresie URL np. twojadomena.pl/kontakt/), a jeżeli tak to zastanów się nad przekierowaniami. Wygeneruj nową mapę witryny (np. poprzez wtyczkę Yoast) i dodaj do Google Search Console, aby przyspieszyć poprawne indeksowanie.
  5. Nowe funkcjonalności – jeśli dodajesz nowe funkcjonalności, sprawdź czy wtyczki są aktualne oraz przejrzyj ich dokumentację. Co oferują w wersji pro a co w darmowej? Czy naprawdę są niezbędne? Jakie będą z nich korzyści dla Twojej strony? Zaktualizuj politykę prywatności, jeżeli będzie tego wymagać.

Kluczowe tak naprawdę jest rozplanowanie działań na etapy, tak aby całość przebiegła płynnie. Ostatnim elementem będzie już jedynie poinformowanie Twoich odbiorców o zmianach, jakie zaszły na Twojej stronie.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments