Nagłówki HTML w WordPressie H1, H2 – jak i dlaczego należy ich używać

Nagłówki HTML w WordPressie H1, H2 – jak i dlaczego należy ich używać

Nagłówki służą do uzyskania większej przejrzystości tekstu – niezależnie czy drukowanego, czy wyświetlanego na monitorze. Dzięki nim od razu widać, jaka jest istota danego artykułu. To ważne, gdyż zdecydowana większość czytelników szybko przeglądając np. bloga, zwraca uwagę w pierwszej kolejności na tytuły, a wybierając dany tekst na śródtytuły. To one na początku skupiają ich uwagę.

Nagłówki stosowane na stronach internetowych mają dodatkową funkcję — wspomagają widoczność treści w wyszukiwarkach. W poniższym tekście skupimy się zarówno na tym, jak i dzięki nagłówkom w WordPressie zwiększyć czytelność tekstów, ale też wspomóc optymalizację.

Różnice między H1 a H6, czyli jaki tag nagłówka stosować

Tagi nagłówków w WordPressie służą do prezentowania użytkownikom struktury na stronie internetowej. Ważność danego nagłówka określa się dzięki zastosowaniu hierarchii. Istnieje sześć rodzajów tagów nagłówków od H1 do H6. H1 najczęściej używane jest dla tytułu postu lub innych, istotnych informacji na stronie. H2 oraz H3 używane są dla śródtytułów.  Przy czym H2 powinny dzielić podstawowy blok tekstu, a H3 dzielić tekst na mniejsze sekcje. Tag nagłówka H6  jest natomiast najmniej ważny i w związku z tym najrzadziej używany.

Zmiana nagłówka

Tagów nagłówka powinno się używać hierarchicznie, to znaczy zaczynając od H1, następnie H2 itd. Nie trzeba stosować wszystkich nagłówków, jeśli nie ma takiego zapotrzebowania.

Wpływ nagłówków na wyszukiwarki

Oczywiście, nie należy przesadzać stwierdzając, że tagi nagłówków są kluczowe dla SEO, jednakże na pewno są pomocne i warto mądrze je stosować. Google postrzega treść nagłówków jako najbardziej odpowiednią dla wyszukiwania, dlatego ich prawidłowe używanie wpływa dodatnio na Twoje miejsce w wynikach wyszukiwania.

O czym warto pamiętać?

  • Zwyczajowo na danej stronie stosuje się jeden nagłówek H1, który zarezerwowany jest dla tytułu;
  • Nie musisz używać słów kluczowych 1:1, ale warto istotne słowa zawrzeć w nagłówku drugiego stopnia;
  • Nie używaj nagłówków do wyróżnienia graficznego elementów (chociaż łatwo je opisać w CSS, nie do tego służą);
  • Używaj rozsądnie, pamiętaj, że liczy się również czytelność strony;
  • Pamiętaj o ich kontekstowym znaczeniu – dobieraj zgodnie z zawartością strony.

Komentarze

avatar
  Subskrybuj  
Powiadom o