Linki zewnętrzne – jak je dodawać
Dodawanie linków zewnętrznych w Gutenbergu jest bardzo proste. Powinniśmy jednak zwracać uwagę na to, co linkujemy oraz w jaki sposób. Oto krótki poradnik dla początkujących po linkowaniu. W tym artykule skupimy się na linkach zewnętrznych.
Jakie są rodzaje linków
Ponieważ wyszukiwarka Google i inne algorytmy wyszukiwania ewoluują, jedną z kluczowych rzeczy, których wciąż szukają są odnośniki czyli linki. Linki przychodzące, wychodzące i wewnętrzne odgrywają kluczową rolę w rankingu Twojej wyszukiwarki. Istnieją trzy podstawowe typy linków:
- Linki wewnętrzne – z naszej witryny do innej podstrony w naszej witrynie.
- Linki zewnętrzne – z naszej witryny do innej witryny
- Linki przychodzące – z innej witryny do naszej strony
Jakość linków zewnętrznych
Nie wszystkie linki zewnętrzne są sobie równe, chociaż może się wydawać, że co to za różnica dokąd kierujemy naszego użytkownika. Prawda jest jednak inna i należy za wszelką cenę zachować szczególną ostrożność, umieszczając linki zewnętrzne w treściach wysokiej jakości.
Unikajmy używania linków, które są nieaktualne lub „spamujące”. Nie linkujemy do stron o niskiej reputacji. Zdecydowanie lepsze są odnośniki do renomowanych ekspertów i wiarygodnych źródeł, takich jak:
- Źródła dziennikarskie (The Wall Street Journal, The Washington Post, Forbes, Content Marketing Institute itp.).
- Wiarygodne źródła w domenach .gov i .edu,
- Wiarygodne źródła dziennikarskie np. The Wall Street Journal,
- Eksperci, naukowcy i liderzy danych marek (ale unikaj konkurencji).
Okresowy audyt linków
Aby upewnić się, że nasze linki zachowują swoją jakość, przeprowadzajmy okresowy audyt odnośników. Wystarczy sprawdzić, czy linki są nadal aktualne oraz czy linkują do takich samych treści. Wbrew pozorom nie jest to oczywiste – czasami odnośnik może być aktywny, ale już treść do której się odnosi będzie zmieniona (np. ktoś przejmie domenę i postawi na niej inny serwis, zachowując jednak adres docelowy strony).
Twoja strona to wizytówka wirtualnego świata. Dlatego właśnie analiza strony internetowej jest niezbędnym krokiem do zrozumienia, jak skutecznie przyciągnąć uwagę klientów. Z Internetica dowiesz się, jakie kroki podjąć, aby poprawić widoczność, zwiększyć ruch, i przekształcić odwiedzających w lojalnych klientów.