Jak wybrać fotografie do galerii zdjęć

Jak wybrać fotografie do galerii zdjęć

Jest wiele możliwości tworzenia galerii w WordPressie. Od natywnych opcji po zaawansowane pluginy. Jednak żadna z nich nie będzie przydatna, jeżeli na początku nie dokonamy odpowiedniej selekcji przesyłanych fotografii.

Po pierwsze – jakość

Jeżeli nie jesteśmy obiektywni, co do własnych zdjęć (co wcale nie jest takie rzadkie), zapytajmy się innych osób, które z ujęć uważają za najlepsze. W przypadku współpracy z osobą, która tworzy naszą stronę, możemy poprosić o wybór najlepszych fotografii. Istotne jest jednak, aby zachowały one odpowiednią jakość. W innym wypadku zostaje posiłkowanie się współpracą z profesjonalnym fotografem lub zdjęciami stockowymi płatnymi lub nie.

Po drugie – zoptymalizowanie

Nie jesteśmy zwolennikami pluginów optymalizujących fotografie. Często robią one więcej szkód niż pożytku. Jeżeli dodajemy zdjęcia do Biblioteki Mediów, zadbajmy o jego odpowiednią wielkość i wagę. Nie ładujmy oryginalnych, wielkich plików, kierując się zasadą „bo WordPress sam przytnie”. Nie na tym polega właściwa optymalizacja zdjęć. Wystarczy chwila w programie graficznym – chociażby darmowym Fotosizer lub Canva Pro, aby poradzić sobie ze zmniejszeniem oraz najprostszą obróbką.

Po trzecie – wielkość ma znaczenie

Jeżeli szykujemy zdjęcia do galerii zadbajmy o podobny format oraz wielkość plików. Zdecydowanie wpłynie to dobrze na estetykę naszej galerii. Jeżeli raz mamy zdjęcia poziome, raz pionowe, zastanówmy się jak je posegregować. Zadbajmy o to, o ile to możliwe, aby kolejność przedstawiała pewną logiczną historię. Odbiorcy kochają spójność.

Zdjęcia produktowe

Zastanawiając się, jak wybrać fotografie do galerii zdjęć, nie możemy pominąć sklepu na WooCommerce. Tam galerie mają szczególne znaczenie. Odpowiednia jakość zdjęć jest wyjątkowo ważna w przypadku fotografii produktowej. Tutaj nie może być żadnych niedomówień. Nie mając pod ręką realnego przedmiotu, klient w dużej mierze kupuje zdjęciami oraz opisem produktu. Zdjęcia powinny być wyraźne, odpowiednio jasne oraz przedstawiające najważniejsze elementy jak i cały produkt.

Przygotowane do galerii powinny być odpowiednio pogrupowane i dokładnie wyselekcjonowane. Zdecydowanie też nie przesadzajmy z ich liczbą. Dwa czy trzy podobne ujęcia nie są potrzebne. Jeżeli mamy wątpliwości – zasięgnijmy porady. Osoba, która wcieli się w rolę potencjalnego klienta na pewno udzieli nam cennych wskazówek. Możemy też podejrzeć konkurencję – jakie ujęcia prezentuje, co jest na nich najważniejsze, a czego się wystrzega.

Jeżeli nie mam doświadczenia w fotografii, śmiało korzystajmy z usług profesjonalistów. Odpowiednie zdjęcia wzbogacą naszą stronę oraz są kluczem do sukcesu sprzedażowego.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments