Jak dodać odpowiednie opisy produktu w WooCommerce
Właściwe opisy produktów w WooCommerce są bardzo istotne. Sprzedaż on-line rządzi się bowiem własnymi prawami. Klient, który ma doczynienia z produktem w sklepie stacjonarnym, może go dokładnie obejrzeć i dotknąć fizycznie. Sytuacja ta drastycznie zmieniła się w dobie pandemii, kiedy przez blisko dwa lata wiele osób było skazanych na zakupy wyłącznie przez Internet. Tak – dobry opis produktu ma niebagatelne znaczenie. Jest w zasadzie punktem wyjścia do późniejszych działań w obszarze cross-sellingu oraz up-sellingu, a także innych strategii.
Oczywiście nie ma jednego, uniwersalnego przepisu na idealny opis. Wszystko zależy, co konkretnie sprzedajemy. Nie zawsze możliwe jest bardzo długie i wyczerpujące opisanie np. porcelanowego kubka, który nie ma aż tyle istotnych danych co opis konkretnego modelu najnowszego laptopa. Oba mają jednak cechę wspólną – teksty na stronie sprzedażowej muszą zachęcić klienta do zakupu.
Jak dodać odpowiednie opisy produktu w WooCommerce
Opisy produktu w WooCommerce składają się z dwóch zasadniczych elementów. Z jednej strony mamy krótki opis, który pokazuje się na górze produktu, a z drugiej długi – poniżej. Umiejętne umieszczenie informacji w tych dwóch polach, pomoże zwiększyć nam sprzedaż oraz ogólne zainteresowanie produktem. Poniżej przedstawiamy prostą strategię, jak dodać odpowiednie opisy produktu w WooCommerce.
Krótki opis produktu w WooCommerce
Krótki opis obok tytułu jest pierwszą rzeczą, którą konsument zobaczy po wejściu na stronę produktu. Dlatego bardzo dobrą praktyką jest umieszczenie tutaj najbardziej istotnych informacji napisanych tzw. językiem korzyści. Przedstawiamy tutaj najważniejsze oraz skondensowane dane dotyczące produktu, połączone z opisem korzyści płynących z zakupu. Długość tekstu nie powinna być przytłaczająca dla odbiorcy.
Długi opis produktu w WooCommerce
Miejsce na wszystkie inne ważne informacje, które pomogą nam sprzedać produkt. Jak długi powinien być to opis? Nie ma tutaj jednych wytycznych. Ujmijmy jednak w nim wszystko, co istotne, a co nie zawrzemy w dodatkowych opcjach produktu. Pamiętajmy, że wiele informacji może trafić do atrybutów. W długim opisie niekoniecznie musi być na nie miejsce. Oczywiście, jeżeli bardzo istotną informacją dla naszego klienta jest fakt, iż np. materiał pochodzi z ekologicznych źródeł – napiszmy o tym. W przeciwnym wypadku, dodajmy te dane jedynie w atrybucie.
Dużo miejsca to także szansa na storytelling, co może być istotne, kiedy sprzedajemy drogie i unikalne produkty, niedostępne w produkcji masowej. Pamiętajmy jednak – wszystko zależy od branży.
Na koniec garść porad:
- warto używać wypunktowanej listy, aby podkreślić zalety produktu,
- opisy powinny być zwięzłe, ale jednocześnie zawierać najistotniejsze dane,
- warto wypełniać wszystkie opisy – nie ma sensu posiadać pustych kart produktowych,
- długi tekst powinien być czytelnie podzielony, a ważniejsze informacje wyboldowane, tak aby klient nie zgubił się podczas zbyt długiego czytania,
- jeżeli nie wiemy, jak napisać dobre treści – zlećmy tę usługę copywriterowi.