Dlaczego warto dbać o treści w sklepie internetowym
Pisanie treści do sklepu internetowego dla wielu właścicieli biznesów może być mocno problematyczne. Dlatego niżej zebraliśmy informacje, dlaczego warto zadbać o content i w jakim zakresie, aby nasz biznes on-line był dochodowy.
Treści na ścieżce zakupowej
Ścieżka zakupowa online różni się od zakupów, które klienci dokonują w sklepach stacjonarmych. Konsumenci mają dostęp do niezrównanej ilości informacji, aby wyszukać czasami nawet bardzo szczegółowe o zakupie i porównać dostępne opcje. Mogą zajrzeć na bloga albo przeczytać recenzje, zanim podejmą decyzję o zakupie.
Nie zapominajmy, że także na etapie koszyka możemy zaproponować im dodatkową ofertę. Dlatego zadbajmy o właściwy cross-selling i up-selling.
Musimy zadbać o całą ścieżkę, oferując treści, które są wciągające i spełniają oczekiwania odbiorców. Jeśli nie potrafimy pisać sami, zadbajmy o ekspertów, którzy wiedzą, jak tworzyć treści, które angażują i konwertują. Nie musimy się znać na wszystkim.
Moc referencji
Ludzie patrzą na referencje. Pozwólnym klientom dodawać zweryfikowane opinie lub sami je zamieszczajmy w oparciu np. o uzyskane je w komunikacji mailowej lub ankietach. Pamiętajmy, że tworzenie własnych opinii i usuwanie niepochlebnych jest łamaniem przepisów.
Jakość i oryginalność treści
Google nie znosi zdublowanego contentu. Innymi słowy – należy pisać swoje teksty, a nie kopiować cudze. Pomijając legalności takich działań, narażamy się na zbanowanie w wyszukiwarce. Klient też popatrzy nieufnie, kiedy kolejny raz przeczyta identyczne informacje na kilku stronach. Nie muszą to być długie, naszpikowane dziwnymi zwrotami opisy produktów czy usług, ważne jednak, aby były stworzone wyłącznie na potrzeby naszej strony.
Regulaminy i polityki prywatności
Zadbajmy o aspekty prawne. Nasze regulaminy oraz polityki prywatności powinny być przygotowane pod okiem ekspertów, aby wyeliminować błędy, które moga nas kosztować. Bardziej opłaca się zainwestować w poprawne zapisy niż żałować po fakcie. Sprawdźmy, czy Klient ma wygodny dostęp do wszystkich wymaganych informacji, czy są one poprawnie zredagowane i nie zawierają błędów.
Dlaczego warto dbać o treści w sklepie internetowym
Rynek sprzedaży internetowej stale się rozwija, co przekłada się na coraz większe możliwości dotarcia do klientów. Jest to jednak również przestrzeń konkurencyjna. Marki mogą się wyróżnić, wykorzystując platformę zakupów online, aby zapewnić wyjątkowe wrażenia i pójść dalej, inwestując w odpowiednie marketingowo treści, aby nawiązać kontakt z odbiorcami. To wszystko razem przyczynia się do rozwoju biznesu, a oto przecież chodzi w e-commerce.