Cross-sell w WooCommerce

Cross-sell w WooCommerce

Opisywaliśmy już strategię sprzedaży typu up-sell. Drugą pomocną opcją jest cross-sell. Podobnie jak up-sell jego ustawienie w WooCommerce nie wymaga żadnej dodatkowej wtyczki. Wystarczy tylko kilka kliknięć w opcjach wybranego przez nas produktu.

Czym jest cross-sell?

Cross-selling to zaproponowanie klientowi dodatkowego produktu. Czyli jest to opcja na zasadzie Może spodoba Ci się również… Często przyjmuje formę Razem z tym produktem inni klienci nabyli również… Dzięki temu można zaproponować dodatkowe produkty, na które normalnie klient nie zwróciłby uwagi. Klasycznym przykładem może być np. pokazanie możliwości zakupu czapki zimowej, kiedy klient wybrał już szalik. Różnica z up-sellingiem polega na tym, że nie proponujemy tu klientowi droższej wersji podobnego (lub tego samego) produktu.

Wybierając produkty do cross-sellingu dobrze zwrócić uwagę, co faktycznie chętnie kupowane jest w ramach jednej transakcji lub o co rozszerzyć ofertę, aby np. stworzyć praktyczny zestaw. Produkty do cross-sellingu nie powinny być przypadkowe, dlatego też WooCommerce daje możliwości ich ustawienia.

Jak ustawić cross-sell w WooCommerce

Aby ustawić produkty przechodzimy do opcji Powiązane produkty i wybieramy odpowiedni w oknie poniżej.

Oczywiście możemy, a nawet powinniśmy wybrać kilka powiązanych produktów w cross-sellingu. Natomiast, jeżeli uważamy, że potrzebujemy bardziej zaawansowanych scenariuszy sprzedaży, jesteśmy zmuszeni skorzystać z wtyczki. Sam WooCommerce nie oferuje w tym zakresie dodatkowych rozwiązań.

Na koniec warto zauważyć, że sposób wyświetlania powiązanych produktów jest związany z używanym przez nas motywem. Szablon podstrony produktu różni się nieco, w zależności od tego, jak został zaprojektowany. Natomiast w zdecydowanej większości twórcy skłaniają się do tego, aby opcje up-sell i cross-sell w WooCommerce wyświetlały się na dole podstrony produktowej.

Kliknij i przetestuj hosting przez 30 dni za darmo
Subskrybuj
Powiadom o
guest
1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Olga
Olga
7 miesięcy temu

Hej! Moim zdaniem cross-selling w WooCommerce jest słabo wdrożony. Możemy go spotkać tylko na stronie koszyka. Czy polecacie coś konkretnego? Jest jakaś wtyczka z polskim tłumaczeniem?

W WooCommersowej funkcji cross-sellingu najbardziej nie lubię ustawiania ręcznie wszystkich produktów z osobna. Np. w 50 telefonach wyklikaj ten sam powerbank, czy ubezpieczenie – nawet w średnich sklepach jest to syzyfowa praca.