Zmiana hostingu krok po kroku

Zmiana hostingu krok po kroku

Chcesz przenieść swoją stronę do jdm.pl? Taka migracja jest szybka i bezproblemowa. Dzisiaj powiemy Ci, co musisz zrobić.

Wybierz pakiet i załóż konto

Wybierz pakiet dla siebie – jeśli jesteś nowym klientem zapłacisz za niego po 30 dniach. Pierwsze 30 dni możesz testować nasz hosting bez zobowiązań. Jeśli nie wiesz, który pakiet wybrać, a chcesz przenieść pojedynczego WordPressa, możesz zacząć od 10k. W każdej chwili będziesz mógł ten pakiet zamienić na większy. Jeśli posiadasz kilka stron – dobierz pakiet adekwatny do Twoich potrzeb.

Konto możesz założyć na dane prywatne lub firmowe. Pamiętaj, aby podać aktualny e-mail, jest to istotne dla autoryzacji klienta, a także zarządzania kontem hostingowym.

Co zrobić z posiadaną domeną?

Postępuj krok po kroku wg wskazówek na ekranie. Na samym końcu poprosimy Cię o podanie nazwy domeny. Na tym etapie możesz zdecydować przekierowanie lub transfer. Pierwsza opcja zostawia domenę u aktualnego operatora. Druga – przenosi ją do jdm.pl. Więcej na ten temat przeczytasz w naszym artykule o domenach.

Jeśli decydujesz się na transfer domeny, to w niektórych przypadkach (np. domena PL) musisz w tym celu posiadać kod authinfo. Ten kod wyda Ci poprzedni operator. Jeśli na tym etapie wydaje Ci się to zbyt zawiłe lub nie masz na to czasu, wybierz przekierowanie, a na transfer zawsze przyjdzie czas. Pamiętaj jedynie, aby regularnie opłacać domenę u poprzedniego rejestratora.

Wybierz opcję przeniesienia strony

Na końcu procesu zamówienia zapytamy Cię, czy chcesz przenieść do nas stronę. Jeśli zgodzisz wyślemy prośbę o przesłanie nam danych niezbędnych do migracji. Są to:

  • dostęp do panelu strony i WordPressa
  • dostęp do skrzynek pocztowych wraz z nazwami, jeśli poczta ma być także przemigrowana.

Po otrzymaniu kompletu danych dostaniesz datę planowanej migracji. Potwierdź ją i czekaj na przeniesienie strony. Nic nie musisz robić, migracja jest bezpłatna i wykonamy ją za Ciebie. Dla Twoich klientów / czytelników nie będzie ona odczuwalna. 🙂

Najczęstsze pytania:

Czy muszę uczestniczyć w procesie migracji? Wysłać jakieś pliki itp.?

Nie, wystarczą dane dostępowe.

Nie potwierdziłem daty migracji, czy strona została przeniesiona?

Nie, napisz do nas zgłoszenie – ustalimy nowy termin.

Czy można przenieść pocztę bez wskazania nazw skrzynek i/lub haseł?

Nie, nie jest to możliwe.

Czy poczta będzie działać normalnie?

Tak. Jeśli jednak korzystasz z programu pocztowego, po migracji skonfiguruj na nowo połączenie wg naszych ustawień.

Ile kosztuje migracja?

Migracja jest bezpłatna.

Czy muszę wypowiedzieć umowę u poprzedniego hostingodawcy?

Z reguły nie ma takiego obowiązku, ale sprawdź regulamin czy nie obejmuje on autoodnowienia Twojej poprzedniej umowy.

Czy muszę zgłaszać migrację u poprzedniego hostingodawcy?

Nie.

Czy poprzedni rejestrator domeny ma obowiązek wydać mi kod authinfo?

Tak, natomiast procedury jego wydania są różne. W większości przypadków kod można wygenerować w panelu zarządzania domeną, część firm jednak nadal żąda wniosku wysłanego listownie. Kiedy otrzymasz kod authinfo najlepiej niezwłocznie napisz do nas, a pomożemy przetransferować domenę.

Czy muszę nadal opłacać certyfikat SSL?

Nie, oferujemy bezpłatne certyfikaty dla naszych klientów. Są one odnawiane automatycznie, więc nie musisz się martwić, że wygasną w trakcie okresu rozliczeniowego.

Czy cena pakietu ulega zmianie po pierwszym roku?

Nie, cena pakietu jest stała dla klienta.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments