Zmiana hostingu krok po kroku
Chcesz przenieść swoją stronę do jdm.pl? Taka migracja jest szybka i bezproblemowa. Dzisiaj powiemy Ci, co musisz zrobić.
Wybierz pakiet i załóż konto
Wybierz pakiet dla siebie – jeśli jesteś nowym klientem zapłacisz za niego po 30 dniach. Pierwsze 30 dni możesz testować nasz hosting bez zobowiązań. Jeśli nie wiesz, który pakiet wybrać, a chcesz przenieść pojedynczego WordPressa, możesz zacząć od 10k. W każdej chwili będziesz mógł ten pakiet zamienić na większy. Jeśli posiadasz kilka stron – dobierz pakiet adekwatny do Twoich potrzeb.
Konto możesz założyć na dane prywatne lub firmowe. Pamiętaj, aby podać aktualny e-mail, jest to istotne dla autoryzacji klienta, a także zarządzania kontem hostingowym.
Co zrobić z posiadaną domeną?
Postępuj krok po kroku wg wskazówek na ekranie. Na samym końcu poprosimy Cię o podanie nazwy domeny. Na tym etapie możesz zdecydować przekierowanie lub transfer. Pierwsza opcja zostawia domenę u aktualnego operatora. Druga – przenosi ją do jdm.pl. Więcej na ten temat przeczytasz w naszym artykule o domenach.
Jeśli decydujesz się na transfer domeny, to w niektórych przypadkach (np. domena PL) musisz w tym celu posiadać kod authinfo. Ten kod wyda Ci poprzedni operator. Jeśli na tym etapie wydaje Ci się to zbyt zawiłe lub nie masz na to czasu, wybierz przekierowanie, a na transfer zawsze przyjdzie czas. Pamiętaj jedynie, aby regularnie opłacać domenę u poprzedniego rejestratora.
Wybierz opcję przeniesienia strony
Na końcu procesu zamówienia zapytamy Cię, czy chcesz przenieść do nas stronę. Jeśli zgodzisz wyślemy prośbę o przesłanie nam danych niezbędnych do migracji. Są to:
- dostęp do panelu strony i WordPressa
- dostęp do skrzynek pocztowych wraz z nazwami, jeśli poczta ma być także przemigrowana.
Po otrzymaniu kompletu danych dostaniesz datę planowanej migracji. Potwierdź ją i czekaj na przeniesienie strony. Nic nie musisz robić, migracja jest bezpłatna i wykonamy ją za Ciebie. Dla Twoich klientów / czytelników nie będzie ona odczuwalna. 🙂
Najczęstsze pytania:
Czy muszę uczestniczyć w procesie migracji? Wysłać jakieś pliki itp.?
Nie, wystarczą dane dostępowe.
Nie potwierdziłem daty migracji, czy strona została przeniesiona?
Nie, napisz do nas zgłoszenie – ustalimy nowy termin.
Czy można przenieść pocztę bez wskazania nazw skrzynek i/lub haseł?
Nie, nie jest to możliwe.
Czy poczta będzie działać normalnie?
Tak. Jeśli jednak korzystasz z programu pocztowego, po migracji skonfiguruj na nowo połączenie wg naszych ustawień.
Ile kosztuje migracja?
Migracja jest bezpłatna.
Czy muszę wypowiedzieć umowę u poprzedniego hostingodawcy?
Z reguły nie ma takiego obowiązku, ale sprawdź regulamin czy nie obejmuje on autoodnowienia Twojej poprzedniej umowy.
Czy muszę zgłaszać migrację u poprzedniego hostingodawcy?
Nie.
Czy poprzedni rejestrator domeny ma obowiązek wydać mi kod authinfo?
Tak, natomiast procedury jego wydania są różne. W większości przypadków kod można wygenerować w panelu zarządzania domeną, część firm jednak nadal żąda wniosku wysłanego listownie. Kiedy otrzymasz kod authinfo najlepiej niezwłocznie napisz do nas, a pomożemy przetransferować domenę.
Czy muszę nadal opłacać certyfikat SSL?
Nie, oferujemy bezpłatne certyfikaty dla naszych klientów. Są one odnawiane automatycznie, więc nie musisz się martwić, że wygasną w trakcie okresu rozliczeniowego.
Czy cena pakietu ulega zmianie po pierwszym roku?
Nie, cena pakietu jest stała dla klienta.