Produkty proste i z wariantami

Produkty proste i z wariantami

Produkt prosty to produkt, który nie posiada różnych właściwości do wyboru przez kupującego. Jest to najbardziej podstawowa z możliwości Natomiast WooCommerce oferuje także stworzenie produktu z wariantami. Wówczas możemy w ramach jednego produktu utworzyć jego różne odmiany. Na przykład sprzedawać odzież w różnym kolorze i rozmiarze itp.

Jak dodać prosty produkt w WooCommerce?

W celu dodania nowego produktu z menu WordPressa wybieramy Produkty → Dodaj nowy. Otrzymamy tutaj prosty widok z polami do wypełnienia.

Ustawiamy tutaj cenę, cenę promocyjną (jeśli występuje), status podatku oraz klasę podatkową. Boczne menu pozwala na ustawienie większej liczby parametrów np. zaawansowanych opcji wysyłki.

Jak stworzyć produkt z wariantami w WooCommerce

Warianty umożliwiają wybór różnych opcji przez klienta na podstronie produktu. Aby dodać najpierw zaznaczymy dane produktu: produkt z wariantami. Następnie przejdźmy do zakładki Warianty w panelu bocznym. Zobaczymy komunikat o konieczności skonfigurowania atrybutów dla tego produktu.

Atrybuty pozwolą nam na stworzenie odpowiednich konfiguracji opcji produktu, według swoich potrzeb. Przechodzimy zatem do zakładki Atrybuty i dajemy dodaj. Jako nazwę wpisujemy rodzaj atrybutu np. kolor, wagę, kształt. Natomiast każdy atrybut rozdzielamy znakiem | – jak na załączonym poniższym obrazku. Istotne jest, aby pamiętać o odhaczeniu opcji „dla wariantów”.

Stworzymy teraz przykładowy produkt z wariantami kolorystycznymi oraz rozmiarem do wyboru. W tym celu stworzymy atrybuty kolor i rozmiar:

Pamiętajmy, aby wprowadzone dane zatwierdzić przez kliknięcie Zapisz atrybuty. Następnie przechodzimy do zakładki warianty i wybieramy z listy Utwórz warianty ze wszystkich atrybutów:

Otrzymamy aż 9 wariantów, które nie będą wyświetlane w sklepie, dopóki nie ustalimy im ceny.

Ustawienia opcji wariantu

Na samej górze ustawić możemy domyślny wariant – opcjonalnie wybieramy z rozwijanej listy, który wariant będzie zaznaczony domyślnie na stronie produktu. To dość istotne, gdyż klient zobaczy właśnie ten wariant jako pierwszy po wejściu na stronę produktu. Dzięki temu możemy ustawić opcję, którą najbardziej chcemy zaprezentować.

Każdy wariant może mieć własne opcje np. osobną klasę podatkową, cenę czy nawet obrazek wyróżniający. Pokaże się on w galerii, kiedy wybierzemy dany wariant przy zakupie towaru.

Jeżeli jakichś wariantów nie potrzebujemy – możemy je usunąć lub nie wpisywać ceny, ale zostawić je „na zapas”, aby wykorzystać w przyszłości.

Produkt z wariantami

Na stronie produktu z wariantami otrzymamy taki wynik:

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments