Zalety poczty we własnej domenie

Zalety poczty we własnej domenie

Dziś kilka słów o tym, dlaczego powinno się mieć pocztę we własnej domenie. Skupimy się tutaj przede wszystkim na aspekcie wizerunkowym, a nie technicznym.

Wrażenie odbiorców

Przede wszystkim liczy się pierwsze wrażenie. Dzięki używaniu maila we własnej domenie, tworzymy profesjonalny wizerunek naszej firmy. Pokazujemy, że działamy legalnie oraz wiarygodnie. Założenie maila we własnej domenie jest proste, ale mimo wszystko nie aż tak banalne, jak darmowa skrzynka dodana u któregoś z popularnych dostawców poczty. Przez to klienci mogą postrzegać firmę, jako mniej ugruntowaną, skoro korzysta ze zwykłej skrzynki. Ponadto część z nich może uznać e-maile z bezpłatnego adresu za spam.

Potwierdzenie wiarygodności

Poczta we własnej domenie to niejako potwierdzenie naszej wiarygodności. Pisząc z adresu firmowego, a posiadając stronę internetową w tej samej domenie, gwarantujemy, że jesteśmy tym, za kogo się podajemy. Oczywiście popularny phishing wykorzystuje takie przekonanie, ale jest to już przypadek oszustwa, a nie standardowa sytuacja.

Budowanie własnej marki

Poza tym posiadając własną domenę oraz stronę internetową zaczynamy budować własną markę. Nie musimy od razu sprzedawać produktu ani usługi, ale już nazwą maila promujemy nas samych, a nie bezpłatną usługę e-mail. Część osób chętnie zajrzy na stronę internetową, która jest zawarta w nazwie skrzynki, nawet jeżeli nie będziemy ich do tego zachęcać. Ponadto adres e-mail z niestandardową domeną ułatwia klientom zapamiętanie adresu poczty.

Wygoda w zarządzaniu

Ponadto liczy się elastyczność – w swojej własnej domenie możesz skonfigurować wiele aliasów, usługę catch-all i zarządzać nią na własnym koncie. Możesz stworzyć też kilka skrzynek, odpowiednio dla działów w firmie lub współpracowników, co nie jest możliwe w przypadku darmowej poczty. Tam często wiele popularnych adresów jest po prostu zajętych.


Jeśli mamy już witrynę internetową z własną nazwą domeny, ustawienie profesjonalnego adresu e-mail powinno być kolejnym na liście zadań do zrobienia. Jeśli nie mamy strony internetowej, zacznijmy od rejestracji nazwy domeny, a następnie skonfigurujmy swój firmowy adres e-mail.

Kliknij i przetestuj hosting przez 30 dni za darmo
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments