Yoast SEO – podstawowe ustawienia cz. I

Yoast SEO – podstawowe ustawienia cz. I

Po instalacji i aktywowaniu Yoast SEO przechodzimy do karty ustawień i po kolei zaznaczamy wybrane opcje. Poniżej objaśnienie dla opcji darmowych. Wersja premium niekoniecznie oznacza lepsze wyniki, więc nie będziemy jej omawiać i skupimy się na bezpłatnym Yoast SEO.

Podstawowe ustawienia Yoast SEO – funkcje i integracje

Zaczynamy od zmiany w karcie Funkcje. Domyślnie są już tam zaznaczone opcje, które wydawcy pluginu uważają za optymalne. Przyjrzyjmy się co możemy ustawić.

Analiza SEO – wtyczka podpowie nam sugestie dotyczące poprawy SEO tekstu.
Analiza czytelności – wtyczka podpowie ustawienia dotyczące ulepszenia struktury i stylu tekstu. Pamiętajmy, że czytelność zawiera wskazówki dotyczące angielskiej skladni tekstu.
Kluczowe treści – pozwalają wskazać i filtrować najważniejsze artykuły witrynie.
Licznik linków we wpisach – podpowiedź odnośnie liczby linków wewnętrznych i zewnętrznych
Mapy witryn XML – przydatna funkcja mapy strony.
Menu paska administracyjnego – dodaje skrót ustawień Yoast do paska administracyjnego.
Bezpieczeństwo: brak zaawansowanych ustawień dla autorów – dzięki temu ustawieniu ograniczysz funkcje autorów tzn.: Zaawansowana sekcja Yoast SEO pozwala użytkownikowi na usunięcie wpisów z wyników wyszukiwania lub zmianę linku kanonicznego. Ustawienia w zakładce schema pozwalają użytkownikowi na zmianę meta danych schema dla danego wpisu. Możesz nie chcieć, aby robił je autor. Dlatego domyślnie mogą to robić tylko redaktorzy i administratorzy. Ustawienie na „Wyłączone” pozwala wszystkim użytkownikom na zmianę tych ustawień.

Ponadto możemy wyłączyć śledzenie przez wtyczkę naszej konfiguracji, REST Api czy udostępnianie dla Slacka.

W zakładce Integracje możemy zdecydować, czy wtyczka ma się integrować z innymi pluginami. Jeżeli nie używamy ich na swojej witrynie, możemy te funkcje wyłączyć.

Zakładka Narzędzia webmasterów to możliwość kolejnych integracji:

Ustawienia Wyszukiwarki

Podstawowe ustawienia Yoast SEO to także dokładne wyświetlenia naszych podstron w wynikach wyszukiwania. Odnajdziemy to w zakładce Wyszukiwarki.

Wybieramy tutaj m.in. separator czyli symbol, który wyświetlany będzie jako separator w tytule, np. pomiędzy tytułem wpisu i nazwą witryny. Ponadto ustawiamy informacje, które przeznaczone są dla Google Knowledge Graph.

Ponadto w tej zakładce ustawimy wszystkie opcje dotyczące wyszukiwania.

Rodzaje treści – ustawienia na tej stronie umożliwiają określenie domyślnego wyglądu typów treści w wynikach wyszukiwania. Możemy wybrać, które typy treści będą się pojawiać w wynikach wyszukiwania i jakie będą miały domyślne opisy.

Media – w tej zakładce wyłączymy podstrony ze zdjęciami. Czym one są? Jak objaśniono: Gdy przesyłasz media na stronę (na przykład obrazek lub film), WordPress nie tylko je zapisuje, ale tworzy też podstronę dla każdego załącznika. Na takiej podstronie znajduje się tylko tytuł i link do załącznika. Większość osób nie potrzebuje takich podstron, więc najlepiej je wyłączyć i przekierować adres do pliku załącznika.

Taksonomie – wszystko odnośnie kategorii.

Archiwa – wszystko odnośnie archiwum danego autora.

Okruszki – ustawienia menu okruszkowego

Kanały RSS – ustawienia kanałów RSS.

Dokładne przeanalizowanie i uzupełnienie podstawowych ustawień Yoast SEO pozwoli na pewno dobrze wpłynie na jakość naszej strony internetowej.

Kliknij i przetestuj hosting przez 30 dni za darmo
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments