Wykorzystanie bloga na stronie firmowej

Wykorzystanie bloga na stronie firmowej

Wykorzystanie bloga na stronie firmowej jest zagadnieniem, które chcemy omówić z uwagi na różne opinie naszych klientów. Wiele osób, które postanowiło mieć pierwszą stronę firmową, stawia wyłącznie na tzw. wizytówkę. Kilka podstawowych podstron – o firmie, oferta, kontakt i koniec. Jeżeli zapytamy, czy chcą prowadzić bloga, najczęściej usłyszymy, że nie widzą takiej potrzeby.

Tymczasem blog firmowy to ważny element wizerunkowy. Nie ma on nic wspólnego z tradycyjnym blogiem, który wielu osobom kojarzy się po prostu z wirtualnym dziennikiem lub wręcz pamiętnikiem. Blog firmowy stwarza idealną możliwość podzielenia się wiedzą czy informacjami z życia firmy.

Bloga a wpływ na pozycję strony w wynikach wyszukiwania

Odpowiednio prowadzony blog pomaga stronie zająć odpowiednio wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania. Ważne jest, aby był on umieszczony w tej samej domenie co strona główna. Jeżeli użyjemy subdomeny np. blog.nazwastrony.pl – Google potraktuje to jako osobną stronę, bez wpływu na domenę macierzystą. Oczywiście teksty na blogu powinny być przyjazne dla SEO – czyli napisane zgodnie ze sztuką. Odrobinę podpowie nam w tym Yoast SEO. Dobre wykorzystanie bloga na stronie firmowej pozwoli ponadto zbudować swoją własną markę. Bez znaczenia, czy mówimy o dużej firmie czy małej, jednoosobowej działalności gospodarczej. Dzięki blogowi dajemy się poznać.

Kwestie wizerunkowe

Nie bez znaczenia są kwestie wizerunkowe. Blog umożliwia pokazanie tego, jak firma się rozwija czy wprowadzenie elementów edukacyjnych. Wszystko zależy od właściwej koncepcji. Najważniejsze jest, aby zachować oryginalność oraz regularność w publikowaniu wpisów blogowych. Odpowiednie kategorie oraz tagi pozwolą użytkownikom dotrzeć nie tylko do treści postów, ale przy umiejętnym linkowaniu do całej oferty strony.

Pisać samemu czy powierzyć copywriterowi bloga na stronie firmowej

Odpowiednie stworzenie treści, które będą przyjazne dla wyszukiwarek oraz klientów wymaga odpowiednich umiejętności. Jeżeli nie czujemy się kompetentni, oddelegujmy pisanie bloga wykwalifikowanej osobie. Jeżeli zdecydujemy się na ten krok, współpracujemy regularnie, a nie wyrywkowo. Pamiętajmy, że klienci oraz stali czytelnicy szybko zorientują się w dłuższych przerwach od publikacji. W efekcie może to przynieść gorszy rezultat od całkowitego porzucenia pisania.

Kliknij i przetestuj hosting przez 30 dni za darmo
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments