Jaki motyw wybrać do sklepu?
Wybierając motyw do naszego sklepu, warto kierować się zasadamy, którymi kierujemy się wybierając motyw do innego rodzaju strony internetowej. Przyjrzyjmy się opisowi w repozytorium na przykładzie motywu Storefront:
1. Motyw powinien być aktualny i na bieżąco aktualizowany, zgodny z najnowszą wersją WordPressa
Te informacje bez problemu znajdziemy w repozytorium lub na stronie popularnego sklepu z motywami Envato.
2. Sprawdźmy, jak długo motyw jest już rozwijany
Nowe motywy mogą zostać szybko porzucone przez twórców. Aby dotrzeć do tej informacji, możemy przyjrzeć się datom w logach, które rejestrują zmiany.
3. Czy jego funkcjonalności nam odpowiadają
A może motyw wymaga wtyczek, które nie spełniają odpowiednich standardów? Pamiętajmy, że miliony funkcji nie musi być użyteczne, a może okazać się jedynie zasłoną dymną dla wielu innych, niepotrzebnych dodatków. Przejrzyjmy czy używa Gutenberga, czy może wymusza płatny builder?
4. Motyw płatny czy bezpłatny
Storefront jest lekkim, bezpłatnym motywem, ale wymaga pewnych umiejętności, aby poradzić sobie ze zmianami. Alternatywą wobec nich są płatne dodatki. Innym ciekawem motywem jest Shoptimizer, ale dla odmiany jest on wyłącznie płatny. Przed podjęciem decyzji – przeanalizujmy na spokojnie budżet. Nie ma tutaj jednej dobrej drogi, bezpłatne motywy mogą okazać się znacznie lepsze od tych płatnych.
5. Kto pyta nie błądzi
Zerknijmy na grupy poświęcone WordPressowi i przejrzyjmy opinie użytkowników. Zobaczmy, jak support reaguje na zgłaszane problemy, czy są one rozwiązywane na bieżąco. Obejrzyjmy demo. Dopiero wówczas podejmijmy decyzję. Pamiętajmy, że zawsze możemy zmienić motyw na inny. Niekiedy będzie wymagało to dokonania pewnych poprawek (np. w CSS), ale na pewno warto to zrobić, jeżeli uznamy, że nasz sklep wymaga przemian.