Jak ustawić przekierowanie poczty
Przekierowanie poczty pozwala przenieść kopię wiadomości z jednej skrzynki na drugą. Przekierowanie jest czymś innym niż alias pocztowy. Alias jest jedynie nazwą skrzynki – bez fizycznej skrzynki na serwerze. Przekierowanie ma podobną funkcję, tylko przesyła kopię wiadomości przychodzących z konkretnej skrzynki pocztowej nazwijmy ją A do skrzynki B. Fizycznie wiadomości są więc dostępne na dwóch skrzynkach – A oraz B.
Co istotne przekierowanie nie obejmuje wiadomości zakwalifkowanych jako spam. Pozostają one zawsze na skrzynce A. Przekierowanie nie obejmuje również poczty wychodzącej. Przekierowanie może przesyłać kopię wiadomości do wielu skrzynek, alias do jednej wybranej.
Jak ustawić przekierowanie poczty?
Po zalogowaniu do panelu klienta wybieramy szczegóły odpowiedniego konta oraz następnie wchodzimy w zakładkę poczta:
Następnie znajdujemy konkretną skrzynkę, z której ma być przekierowana poczta i klikamy Edycja, później przechodzimy do zakładki Kopia:
W zakładce tej znajdziemy ustawienia naszego przekierowania. W pole z adresem docelowym dodajemy skrzynki, które mają otrzymywać kopię naszych wiadomości. Gotowe!
Najważniejsze jest, aby pamiętać o regularnym sprawdzaniu skrzynki macierzystej. Jeżeli nie zamierzamy z niej korzystać, a ma być ona tylko przekaźnikiem wiadomości dalej – rozważmy skorzystanie z aliasów. Alias nie wymaga utworzenia fizycznej skrzynki, więc co za tym idzie, nie wchodzi w limit kont pocztowych. Wybór zależy więc od naszych preferencji i potrzeb.
Jak ustawić przekierowanie poczty – co warto wiedzieć?
- Przekierowanie poczty nie sprawia, że znika ona ze skrzynki macierzystej.
- W JDM.pl pojemność skrzynek pocztowych nie włącza się w przestrzeń do wykorzystania przez stronę.
- Wiadomości zakwalifkowane jako spam pozostają na skrzynce macierzystej.
- Przekierowanie może kierować kopię wiadomości do wielu skrzynek – alias do jednej.
- Alias nie ma fizycznej skrzynki = nie posiada własnej kopii wiadomości.