Jak rozreklamować swój blog za darmo

Jak rozreklamować swój blog za darmo

Chociaż ciągle słyszymy o nadchodzącym schyłku blogosfery, niewątpliwie warto zadbać o to, aby pisane przez nas treści docierały do jak najszerszego grona odbiorców. Poniżej przedstawiamy listę 20 punktów, które warto przeanalizować, aby rozreklamować swój blog za darmo.

  1. Publikowanie postów na Facebooku – własny fanpage. Chociaż zasięgi są z roku na rok coraz mniejsze, a dodawanie linków bezpośrednio do wpisów obniża zasięgi, nadal warto kierować treści do najbardziej zagorzałych fanów Facebooka.
  2. Publikowanie na grupach tematycznych na Facebooku. Nie spamujmy! Na wielu grupach jest możliwość linkowania pod określonymi postami do różnych ciekawych treści.
  3. Aktywny udział w grupach poprzez profil fanpage’a. Niektóre grupy na Facebooku pozwalają komentować jako fanpage. Budujmy w ten sposób poziom eksperta.
  4. Publikowanie na Instagramie. Instagram pozwala dodawać linki do wpisów w relacjach. Możemy zgromadzić je dodatkowo zbierając relacje z linkami do wyróżnionych stories.
  5. Tworzysz specjalistyczne treści? Poszukaj możliwości rozwoju przez LinkedIn.
  6. Kanał RSS. Udostępniając swojego bloga czytelnikom korzystającym z narzędzi RSS, możemy zwiększyć oglądalność.
  7. Newsletter. Załóżmy newsletter i wysyłajmy odbiorcom podsumowania najciekawszych wpisów.
  8. Komentowanie na pokrewnych blogach. Coraz rzadsze, ale nadal warte uwagi źródło pozyskania czytelników.
  9. Wpisy gościnne na innych blogach lub portalach, to doskonała okazja do zaprezentowania siebie i swojego bloga.
  10. Komentowanie pod wpisami tematycznymi na portalach. Nawet jeżeli często linki są nieaktywne, warto zaznaczyć swoją obecność.
  11. Dołączmy link do bloga do stopki naszego maila.
  12. Zobaczmy, jakie mamy szanse promocji w lokalnym środowisku. Jeżeli mamy bloga prezentującego naszą pasję, sprawdźmy możliwość udzielenia wywiadu lokalnej gazecie.
  13. Rozmawiajmy! Nie bójmy się prosić naszych czytelników o udostępnianie wartościowego wpisu. Współpraca jest zawsze w cenie.
  14. Organizujmy konkursy i akcje promocyjne, które zachęcą odbiorców do dzielenia się wpisami, ale także komentowaniem.
  15. Dołączmy do grup tematycznych na Facebooku, ale także do tradycyjnych for dyskusyjnych, które są związane tematycznie z naszym blogiem.
  16. Nie bójmy się jeździć na konferencje branżowe. Dajmy się poznać nie tylko poprzez treści, ale przez osobę twórcy.
  17. Publikujmy regularnie. Niech odbiorcy wiedzą, że warto do nas przychodzić.
  18. Blog posiada ciekawe grafiki i zdjęcia? Skorzystajmy z Pinteresta.
  19. Podarujmy od czasu do czasy tzw. freebies. Mogą być to krótkie darmowe poradniki w formie ebooka, grafiki czy checklisty do wydrukowania.
  20. Bądźmy cierpliwi i nie zniechęcajmy się. W natłoku nowych informacji nie jest prosto się tak przebić, jak kilka lat temu. Jednak konsekwencja się zawsze opłaca. Powodzenia!
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments