Jak rozreklamować swój blog za darmo
Chociaż ciągle słyszymy o nadchodzącym schyłku blogosfery, niewątpliwie warto zadbać o to, aby pisane przez nas treści docierały do jak najszerszego grona odbiorców. Poniżej przedstawiamy listę 20 punktów, które warto przeanalizować, aby rozreklamować swój blog za darmo.
- Publikowanie postów na Facebooku – własny fanpage. Chociaż zasięgi są z roku na rok coraz mniejsze, a dodawanie linków bezpośrednio do wpisów obniża zasięgi, nadal warto kierować treści do najbardziej zagorzałych fanów Facebooka.
- Publikowanie na grupach tematycznych na Facebooku. Nie spamujmy! Na wielu grupach jest możliwość linkowania pod określonymi postami do różnych ciekawych treści.
- Aktywny udział w grupach poprzez profil fanpage’a. Niektóre grupy na Facebooku pozwalają komentować jako fanpage. Budujmy w ten sposób poziom eksperta.
- Publikowanie na Instagramie. Instagram pozwala dodawać linki do wpisów w relacjach. Możemy zgromadzić je dodatkowo zbierając relacje z linkami do wyróżnionych stories.
- Tworzysz specjalistyczne treści? Poszukaj możliwości rozwoju przez LinkedIn.
- Kanał RSS. Udostępniając swojego bloga czytelnikom korzystającym z narzędzi RSS, możemy zwiększyć oglądalność.
- Newsletter. Załóżmy newsletter i wysyłajmy odbiorcom podsumowania najciekawszych wpisów.
- Komentowanie na pokrewnych blogach. Coraz rzadsze, ale nadal warte uwagi źródło pozyskania czytelników.
- Wpisy gościnne na innych blogach lub portalach, to doskonała okazja do zaprezentowania siebie i swojego bloga.
- Komentowanie pod wpisami tematycznymi na portalach. Nawet jeżeli często linki są nieaktywne, warto zaznaczyć swoją obecność.
- Dołączmy link do bloga do stopki naszego maila.
- Zobaczmy, jakie mamy szanse promocji w lokalnym środowisku. Jeżeli mamy bloga prezentującego naszą pasję, sprawdźmy możliwość udzielenia wywiadu lokalnej gazecie.
- Rozmawiajmy! Nie bójmy się prosić naszych czytelników o udostępnianie wartościowego wpisu. Współpraca jest zawsze w cenie.
- Organizujmy konkursy i akcje promocyjne, które zachęcą odbiorców do dzielenia się wpisami, ale także komentowaniem.
- Dołączmy do grup tematycznych na Facebooku, ale także do tradycyjnych for dyskusyjnych, które są związane tematycznie z naszym blogiem.
- Nie bójmy się jeździć na konferencje branżowe. Dajmy się poznać nie tylko poprzez treści, ale przez osobę twórcy.
- Publikujmy regularnie. Niech odbiorcy wiedzą, że warto do nas przychodzić.
- Blog posiada ciekawe grafiki i zdjęcia? Skorzystajmy z Pinteresta.
- Podarujmy od czasu do czasy tzw. freebies. Mogą być to krótkie darmowe poradniki w formie ebooka, grafiki czy checklisty do wydrukowania.
- Bądźmy cierpliwi i nie zniechęcajmy się. W natłoku nowych informacji nie jest prosto się tak przebić, jak kilka lat temu. Jednak konsekwencja się zawsze opłaca. Powodzenia!