Czy adres e-mail ma znaczenie?

Czy adres e-mail ma znaczenie?

Dziś odpowiemy jednozacznie na pytanie, czy adres e-mail ma znaczenie. Otóż okazuje się, że tak. Możemy utworzyć dowolną skrzynkę pocztową w naszej domenie, ale trzeba zdawać sobie sprawę, że niesie to za sobą konkretne konsekwencje.

Po pierwsze, identyfikator użytkownika ma znaczenie dla dostarczalności poczty. Identyfikatorem jest nazwa, która poprzedza @ czyli np. w adresie hello@twojadomena.pl będzie to słowo hello.

Hello@, info@, admin@, webmaster@ i podobne ogólne adresy e-mail mogą być postrzegane jako spam, boty lub automatyczne adresy e-mail. Tym samym łatwiej trafią do spamu. Jako ciekawostka – Facebook nie pozwala zarejestrować się na stronach osobistych lub firmowych z adresem e-mail zaczynającym się od info@.

Podobnie adresem, który jest uznawany często za spamowy jest noreplay@ Dobrą praktyką jest podzielenie adresów zgodnie z przeznaczeniem np. zamowienia@, sprzedaz@ itp. Jeżeli nie chcemy tworzyć osobnych skrzynek pocztowych, warto skorzystać z funkcji aliasów.

Oto inne powody, które kwalifikują pocztę do spamu:

Kliknięcia oznaczone jako spam przez odbiorców poczty

Jeżeli wysyłamy wysokojakościowe treści, które nie trafiają do przypadkowych osób, możemy ten czynnik zredukować do zera. Przypadkowa wysyłka powoduje odwrotne skutki, a im więcej zgłoszeń tym większe prawdopodobnieństwo uznania nas za spamerów. Jak widać, nie sam adres e-mail ma znaczenie, ale również content.

Obecność domeny na czarnej liście

Obecność domeny na czarnej liście sprawia, że poczta jest gorzej dostarczana. Czarne listy czyli tzw. RBL można przeszukać używając np. tego narzędzia. Dzięki temu sprawdzimy, czy np. świeżo zakupiona domena nie została w przeszłości na nich zalistowana. Jeżeli tak się stało, koniecznie musimy zgłosić chęć wylistowania.

Niewłaściwie zredagowany tekst wiadomości

Wiadomość ze zbyt dużą liczbą linków, znakami specjalnymi, bardzo obszerna – może być zakwalifikowana jako spam. Podobnie niemile są widziane znaki specjalne w temacie wysyłanej wiadomości. Wszystkie zwroty, jak super promocja, wielka obniżka itp., powinny być używane ze szczególnym umiarem. Jeżeli linkujemy do zewnętrznych stron lub osadzamy kod, który zawiera odniesienia do stron o tzw. niskiej reputacji lub znajdujących się na black listach – też na tym stracimy.

Maile to potężne narzędzie nie tylko komunikacyjne, ale również promocyjne. Stosując się do prostych zasad, unikniemy konieczności zastanawiania się, czemu wiadomości lądują w spamie. Zacznijmy od odpowiedniej nazwy naszej skrzynki pocztowej, bo adres e-mail ma znaczenie.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments