5 ważnych punktów dla opisów treści w WooCommerce

5 ważnych punktów dla opisów treści w WooCommerce

Nie ma sensu mieć dobrze zaprojektowanej strony internetowej z najlepszymi produktami w niesamowitych cenach, jeśli ludzie nie mogą nas odnaleźć w wyszukiwarce. Oto 5 punktów, które warto sprawdzić przy uruchomieniu sklepu na WooCommerce.

1. Słowa kluczowe – używaj rozważnie

Słowa kluczowe to frazy, których ludzie szukają w Internecie. Są to hasła, na których musimy się skoncentrować, aby wyświetlać się potencjalnym klientom produktów. Nie chodzi jednak o to, aby dosłownie wpisywać, je gdzie popadnie, ale poinformować Google o czym jest Twoja strona. Wyszukiwarka jest inteligentna, a jej algorytm stale sie rozwija – wybierz jedno, dwa hasła dla każdego produktu, strony lub kategorii. Patrz na swój projekt całościowo, nie bój się odmieniać i tworzyć opisów uwzględniających różne formy. Ostatecznie tworzysz produkty dla ludzi, nie dla algorytmów.

2. Zadbaj o opis produktu

Każda strona produktu powinna zawierać więcej niż tylko cenę, zdjęcie i tytuł. Powinien być tam również szczegółowy opis, który „sprzedaje” przedmiot — zarówno kupującym, jak i wyszukiwarkom.

Zacznijmy więc od zastanowienia się, jakiego rodzaju informacje będą przydatne dla potencjalnych klientów. W zależności od naszych produktów może to obejmować wymiary, składniki, przedziały wiekowe lub instrukcje. Sprawmy by opisy były jasne, czytelne, ale i wyczerpujące. Używaj w nich słów kluczowych w naturlany sposób.

3. Nie duplikuj treści

Zduplikowana treść to tekst, który pojawia się online w wielu miejscach, niezależnie od tego, czy chodzi o naszą witrynę internetową czy zupełnie inny sklep. Osłabia to pozycję naszej strony, gdyż wyszukiwarka nie wie, która wersja jest dokładna i poprawna, jednym słowem nadrzędna. Jak można tego uniknąć?

  1. Nie kopiuj gotowych opisów produktów ze strony producenta etc. To kuszące rozwiązanie zwłaszcza w dropshippingu, ale może być bardzo problematyczne.
  2. Stwórz lub zleć copywriterowi stworzenie oryginalnych opisów do każdego produktu i kategorii. Nie używaj kopiuj/wklej.
  3. Sprawdź nazwy podstron, produktów, kategorii, staraj się zachować ich odrębność i czytelność.

4. Zastosuj ALT w opisie obrazków

Wyszukiwarki nie widzą zdjęć. Skąd więc wiedzą, co jest na każdym zdjęciu? Do tego służy tekst alternatywny. Tekst alternatywny to w zasadzie podpis, który dołączamy do każdego obrazu w WordPressie. Powinien zawierać słowo kluczowe, ale także być opisowy. Dlaczego? Dlaczego? Ponieważ tekst alternatywny jest również używany przez czytniki ekranu do odczytywania obrazów osobom z wadami wzroku. Zdecydowanie warto go uzupełniać.

5. Sprawdzaj linki

Ustaw przyjazne linki bezpośrednie i kontroluj poprawność slugów. Nie używaj w nich polskich znaków diakrytycznych. Sprawdzaj ponadto czy nie ma błędów typu 404, a całość jest czytelna. Potraktuj swój sklep, jak jedną wielką fabrykę, w której wszystkie trasy powinny być jasno wytyczone, aby ścieżka sprzedaży była przejrzysta. Jeżeli użytkownik nie odnajdzie tego co szukał, może okazać się to dla niego frustrujące. Podobnie działa Google.

Punktów, które powinno się przeglądać w WooCommerce jest oczywiście dużo więcej. Prosimy potraktujcie więc ten tekst, jako punkt wyjścia dla osób, które rozpoczynają swoją przygodę z ecommerce. Prowadzenie sklepu online to po prostu nieustanna praca nad udoskonalaniem i rozwijaniem swojej strony internetowej, ale zawsze finalnie nagrodą jest większa wyszukiwalność w sieci i lepsza sprzedaż.

Kliknij i przetestuj hosting przez 30 dni za darmo
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments