Evergreen content – co to takiego?

Evergreen content – co to takiego?

Evergreen – czyli wiecznie zielony, niczym drzewa iglaste – zawsze świeży. Jest to jakiś element treści, który dodany do naszej strony ciągle budzi zainteresowanie, a tym samym generuje ruch. Może to być na przykład wpis blogowy lub landing page, którego treść nie ulega przedawnieniu pomimo upływu czasu.

Evergreen content JDM.pl

Przykładem takiego contentu evergreen na naszym blogu jest artykuł poświęcony snapshotom. Ponieważ nie są one nadal bardzo popularne na innych polskich hostingach, a bardzo ułatwiają życie klientom, dość często ten temat jest wyszukiwany w sieci. Instrukcja obsługi snapshotów oraz możliwość ich wykorzystania podczas aktualizacji lub innych zmian na WordPressie nie traci na aktualności. Takich przykładów na naszym blogu jest oczywiście dużo więcej. Niektóre treści dezaktualizują się z czasem (na przykład o wersjach WordPressa) i pełnią rolę wyłącznie archiwalną. Nie zaliczymy ich wtedy do tekstów z grupy evergreen.

Jak stworzyć evergreen content?

Oprócz oczywistego przestrzegania zasad SEO, ważna jest sama tematyka wpisu. Czy będzie ona faktycznie aktualna cały czas? Czy będzie na tyle unikalna, aby się wyróżnić? Gdzie możemy ją dodatkowo wypromować? Oczywiście treści evergreen należy także aktualizować oraz rozbudowywać, jeżeli zajdzie taka potrzeba. Na szczęście odpowiedni evergreen content nie wymaga regularnych zmian, warto jednak odświeżyć go od czasu do czasu. Pamiętajmy, że nasi odbiorcy też lubią wiedzieć, że podane dane są jak najbardziej aktualne, nawet jeżeli wpis bryluje na górze wyników wyszukiwania.

Jak można wykorzystać evergreen content?

Oprócz tego, że evergreen content przyczynia się w naturalny sposób do zwiększenia ruchu, warto od czasu do czasu przypomnieć odbiorcom o jego istnieniu. Tyczy się to zwłaszcza osób, które trafiają na naszą stronę po raz pierwszy. Możemy nawiązywać do naszego topowego wpisu w innych tekstach, przypominać o nim w social mediach oraz newsletterze. Oczywiście nie trzeba robić tego za często, aby nie stać się ofiarą jednego tekstu. 😉

A Wy jakie macie pomysły na swój evergreen content?

Subskrybuj
Powiadom o
guest
1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Maciej
Maciej
6 miesięcy temu

Analiza konkurencji i sprawdzenie, co generuje u nich duży ruch -> stworzenie jeszcze wartościowszego artykułu o tym lub pochodnym temacie.