Zarządzanie komentarzami w WordPressie

Zarządzanie komentarzami w WordPressie

Komentarze są kluczowym elementem budowania komunikacji z odwiedzającymi. Systemy komentarzy to także jeden z ostatnich kanałów, nad którymi nadal możemy mieć pełną kontrolę jako administrator w przeciwieństwie do mediów społecznościowych. Jeżeli jesteśmy administratorem mamy możliwość zarządzania wszystkim w swojej witrynie, łącznie z możliwością natychmiastowego usuwania komentarzy z bazy danych. Poniżej przedstawiamy kilka wskazówek, aby odpowiednio zarządzać komentarzami w WordPressie.

Dlaczego dobrze jest zarządzać komentarzami

Zarządzanie komentarzami, zwłaszcza jeśli otrzymujemy ich wiele, może być męczące. Jednak wyłączenie opcji konwersacji w witrynie może nie być korzystne – opisywaliśmy ten przypadek w poprzednim artykule.

Nawet jeśli nie odpowiadamy bezpośrednio na uwagi klientów, zarządzanie komentarzami pokazuje, że zależy nam na odbiorcach. Dodatkowo oznacza to, że często przeglądamy oraz aktualizujemy informacje na swojej stronie, co jest korzystne z punktu widzenia SEO. Będzie to dobry znak, jeśli uwagi komentującego zostaną zaakceptowane. Dlatego nie powinno się pozwalać na to, aby komentarze czekały wiele dni w kolejce do moderacji lub tym bardziej nie były wcale opublikowane.

Wchodząc w dyskusję z komentującym, możemy dodatkowo zgromadzić wartościowy feedback, a jednocześnie zachęcić go do częstszego odwiedzania naszej strony. Poza tym ciekawe dyskusje potrafią trwać przez długi okres czasu i dodawać nowe spojrzenie na istotne kwestie. Użytkownicy, którzy nie zgadzają się z informacjami prezentowanymi na stronie, często dochodzą do porozumienia w komentarzach.

Czy automatycznie zatwierdzać komentarze

Automatyczne zatwierdzanie wszystkiego nie jest dobrym pomysłem, ponieważ wkrótce przyciągnie spamerów i sprawi, że sekcja komentarzy będzie wyglądać bardziej jak pole bitwy niż forum do dyskusji. WordPress wprawdzie potrafi odfiltrować spam plus dodatkowo wspiera tę opcję wtyczkami, mimo wszystko warto zaglądać, co goście publikują w sekcji komentarzy.

Zarządzanie komentarzami w WordPressie

Aby zarządzać komentarzami, wystarczy przejść do sekcji Komentarze w Kokpicie i otrzymamy listę komentarzy, które możemy filtrować w podziale na własne, oczekujące na przgląd, zatwierdzono, spam, kosz:

Po najechaniu na dowolny komentarz możemy go w pełni edytować, co w praktyce oznacza także… zmianę treści. Oczywiście jest to pewne pole do nadużyć, więc trzeba postępować tutaj etycznie.

Ponadto wszystkie komentarze możemy sami oznaczać jako spam czy przenosić do kosza. W tej sekcji wygodnie też odpowiemy na wybrany komentarz.

Jak widać zarządzanie komentarzami w WordPressie jest szybkie i wygodne. Warto tym pamiętać, kiedy zamierzamy prowadzić bloga lub każdą inną witrynę z otwartą sekcją dyskusji. Odpowiednie budowanie wymiany zdań wśród naszej witrualnej społeczności jest tutaj zwyczajnie bardzo proste.

Kliknij i przetestuj hosting przez 30 dni za darmo
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments