Warianty produktów WooCommerce – checklista

Warianty produktów WooCommerce – checklista

Warianty produktów w WooCommerce pozwalają właścicielom sklepów internetowych wyświetlać wiele opcji produktu. W ten sposób klienci mogą wybrać dowolną odmianę produktu, którą chcą. Na przykład możeMY użyć wariantów do sprzedaży koszulek w różnych kolorach, stołów w różnych rozmiarach czy butelek o różnych pojemnościach. Ciągle jednak warto pamiętać, o kilku opcjach, które warto uzupełnić w każdym wariancie produktu.

Checklista dla wariantów produktów w WooCommerce

  1. Uzupełnijmy cenę wariantu – inaczej nie będzie wyświetlany.
  2. Zastanówmy się, czy dany wariant nie ma mieć ceny promocyjnej – nie musi ona obejmować całego produktu!
  3. Włączmy stan magazynowy, jeżeli jest taka potrzeba. Stany magazynowe mogą być włączone tylko dla jednego wariantu, ale i dla całego produktu.
  4. Czy dany wariant jest produktem wirtualnym lub/ i do pobrania?
  5. Dodajmy zdjęcie pokazujące sprzedawany wariant – inaczej wyświetli się zdjęcie główne produktu.
  6. Określmy klasę wysyłkową – domyślnie jest nadrzędna, ale może ten produkt wymaga innej?
  7. Do każdego wariantu możemy dodać także dodatkowy opis – będzie on widoczny wyłącznie dla niego.
  8. Pamiętajmy o uzupełnieniu wagi i wymiarów – to istotne zwłaszcza, kiedy jest to kluczowe dla typu sprzedawanych produktów np. w sklepie odzieżowym.
  9. Na koniec po publikacji zerknijmy, jak wygląda nasz produkt w sklepie. Być może coś wymaga korekty lub uzupełnienia. Czy wybierając dany wariant nasz klient na pewno ma dostęp do wszystkich opcji?
  10. Regularnie uzupełniajmy warianty o ważne informacje, jeżeli tylko produkt ulega zmianom. To istotne, gdyż często właściciele sklepów zmieniają jedynie główne opisy, zapominając o danych zawartych w wariantych. W ten sposób narażają się na przypadkowe wprowadzenie klienta w błąd.

Warianty mogą być świetnym sposobem na zaprezentowanie bogatej oferty danego sklepu internetowego, jednak podstawą ich działania jest odpowiednie uzupełnienia informacji. Będzie to nie tylko z korzyścią dla kupującego, ale i całego SEO. Nie bójmy się więc poświęcić trochę więcej czasu i zamieścić wszystkie niezbędne dane, gdyż w ogólnym rozrachunku wyjdzie nam to na pewno na plus.

Kliknij i przetestuj hosting przez 30 dni za darmo
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments