Uruchomienie sklepu WooCommerce
WooCommerce ma przydatną funkcję, która pozwala na uruchomienie sklepu dla użytkowników, kiedy sami ukończymy nad nim prace. Wystarczy, że po zainstalowaniu i włączeniu wtyczki WooCommerce, przejdziemy przez opcję Spersonalizuj sklep (wybrane etapy możemy oczywiście pominąć, a odpowiedzi na pytania udzielamy dobrowolnie).
Wstępna konfiguracja pozwoli nam jednak ustawić np. podatki czy dodać pierwsze produkty. Najciekawsza opcja jest jednak na końcu, która pozwola na uruchomienie sklepu. W praktyce wyświetlą się wówczas wszystkie opublikowane produkty.
Co jeśli jednak nie uruchomimy sklepu? Z poziomu administratora będziemy widać produkty, możemy testować transakcje, kody rabatowe itp. Jednak niezalogowaniu użytkownicy zobaczą jedynie napis:
I tyle – prócz zapowiedzi nic więcej nie jest widoczne. Na tym etapie tworząc swój sklep internetowy, możemy teraz przystąpić na przykład do doprecyzowania opisów, uzupełniania zdjęć, wdrożeń systemów płatności i wielu innych rzeczy, a jednocześnie mieć opublikowane produkty. Wystarczy nacisnąć na sam koniec przycisk i gotowe. Na tym etapie WooCommerce pokaże nam jeszcze listę zadań, którą ich zdaniem warto wykonać:
Po zakończeniou procesu publikacji cały asortyment i nasz sklep internetowy jest widoczny dla użytkowników.
Osoby nieprzyzwyczajone do tej funkcji w WooCommerce mogą być zaskoczone. Zwłaszcza, jeżeli głównie są na stronie jako zalogowani administratorzy. Warto jednak ją poznać, bo ułatwia pracę nad własnym sklepem, bez konieczności ukrywania pojedyncznych produktów lub trzymania ich w szkicach.