Podstawowe ustawienia WooCommerce

Podstawowe ustawienia WooCommerce

[Uwaga – artykuł dotyczy wersji 5.8.0 wtyczki WooCommerce. Pamiętajmy, że kolejne aktualizacje mogą nieznacznie wpłynąć na interfejs wtyczki, ale same zasady konfiguracji pluginu i jego zastosowań są praktycznie niezmienne].

Aby dodać do naszego WordPressa moduł WooCommerce musimy wyszukać i zainstalować wtyczkę o tej nazwie. Prawie wszystkie motywy wspierają już to rozwiązanie, jednak przy jakichkolwiek wątpliwościach warto zerknąć do dokumentacji danego motywu.

Konfigurator WooCommerce

Po włączeniu pluginu zobaczymy prosty konfigurator. Pamiętajmy, że zawsze możemy zmienić w późniejszym czasie ustawienia, jednakże dobrze jest od początku dokładnie przeczytać propozycje:

Dane sklepu – to podstawowe dane adresowe naszego sklepu lub rejestracji naszej działalności.
Branża – przydzielamy tutaj każdą pasującą branżę np. edukacja.
Typy produktów – tu warto na początek odhaczyć fizyczne, wirtualne lub oba. Reszta skieruje nas do zakupu płatnych rozwiązań, niekoniecznie optymalnych dla nas, nawet jeśli chcemy sprzedawać np. zestawy produktów.

Kolejny krok to Dane firmy. Bez obaw – ten krok nie jest weryfikowany i służy to celów statystycznych. Możemy go pominąć lub dowolnie uzupełnić. Na tym etapie WooCommerce zaproponuje nam dwie bezpłatne wtyczki – Jetpack oraz MailPoet. Jeżeli nie jesteśmy pewni, czy chcemy z nich korzystać, możemy doinstalować je w przyszłości i przejść krok dalej.

Motyw – tutaj możemy wybrać motyw dla naszego sklepu. Uwaga! Jeżeli mamy już wybrany motyw dla naszego WordPressa, nie zmieniamy nic. Inaczej motyw sklepowy podmieni nasz obecny. Nie ma możliwości korzystania z dwóch motywów w obrębie jednej instancji WordPressa.

Płatności – podstawowe opcje

Następnym krokiem są płatności – tutaj WooCommerce proponuje swoją wtyczkę WooCommerce Payments oraz dodatkowe bramki np. PayPal. Na tym etapie warto jednak się zastanowić, czy jest to optymalna opcja. Chociaż sam plugin jest bezpłatny, to dochodzą prowizje od sprzedaży. Często lepszym wyjściem jest podpisanie umowy z wybranym operatorem płatności jak np. Blue Media. Omówimy to zagadnienie w innym artykule.

Warto na pewno ustawić podstawowy przelew tradycyjny, który obsłużymy bez żadnej rejestracji. Nie jest to wygodna forma dla użytkownika, ale na początku możemy ją włączyć, nim skonfigurujemy tzw. szybkie płatności.

Kolejnymi krokami są:

Podatki

Konfiguracja podatków – tutaj znowu dostaniemy propozycję dodatku, który możemy pominąć. Konfiguracją stawek podatkowych zajmiemy się w przyszłości, natomiast najważniejsze jest, abyśmy przed sprzedażą mieli pewność, jaki podatek należy ustawić. Na różne produkty możemy ustawić różne stawki podatkowe, również stawkę zerową.

Wysyłka

Konfiguracja kosztów wysyłki – do niej również wrócimy w kolejnych artykułach, aby przedstawić szczegółowo wszystkie możliwości. W przypadku WooCommerce możemy bowiem bardzo dokładnie ustalić koszty – zarówno zależnie od wybranego przewoźnika, jak i kraju odbiorcy.

Podsumowanie

Na sam koniec WooCommerce zaproponuje nam dodatkowe narzędzia marketingowe oraz konfigurację strony głównej sklepu. Co istotne – nie musimy na początkowym etapie korzystać z żadnego z tych rozwiązań. Najpierw warto zobaczyć, jak wygląda nasz sklep na naszym motywie oraz nauczyć się podstawowych opcji, które przedstawimy w kolejnych tekstach. Dobre poznanie własnego sklepu to klucz do udanego prowadzenia biznesu e-commerce.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments