Opinie na stronie internetowej

Opinie na stronie internetowej

Nawet jeśli nie sprzedajemy produktów online bezpośrednio i polegamy głównie na lokalnych klientach, niezwykle ważne jest, aby nasza strona internetowa zawierała recenzje. Ich wyświetlenie może przyciągnąć nowych klientów. Domyślnie sklep na WooCommerce ma opcję dodawania opinii o produktach, ale co jeśli nie posiadamy sklepu, a chcemy, aby nasi klienci zamieszczali recenzje?

Jak dodać opcję opinii na stronie

Wśród różnych wtyczek dostępnych do zamieszczania przez użytkowników referencji jest np. bezpłatna WP Customer Reviews. Twórcy deklarują, że jest ona lekka, nie wpływa na ładowanie się strony, a wyglądem dopasowuje do nawet niestandardowych motywów. Wszystkie dodane poprzez nią opinie mogą być moderowane, aby wykluczyć spam itp.

WP Customer Reviews w praktyce

Po instalacji wtyczki, przechodzimy do jej ustawień. Możemy zapisać się na mailową listę o najważniejszych aktualizacjach i zmianach.

W zakładce How to use (Jak używać), zobaczymy, że wtyczka działa na zasadzie shortcodu, jeżeli chcemy umieścić możliwość dodania recenzji w konkretnym fragmencie strony lub pozwala na wyświetlenie tej opcji pod wpisami lub podstronami.
W tym miejscu mamy objaśnione dokładnie parametry m.in. liczbę recenzji do wyświetlania, długość zamieszczanej recenzji, czy chcemy uruchomić opcję zobacz więcej i wiele innych.

W zakładce Review Form Settings ustawiamy opcje formularza przesyłania opinii. Możemy wybrać jakie pola (np. Imię, Email) mają być wyświetlane oraz czy są obowiązkowe do wypełnienia przez użytkownika czy nie. Ponadto możemy także dodać 3 własne pola (Field 1 itd.), które wzbogacą recenzje o dodatkowe informacje.

W opcjach wyświetlania (Display Settings) określamy, ile recenzji ma się pokazać na stronie oraz czy chcemy przycisk informujący, że są one zamieszczane za pomocą wtyczki WP Customer Reviews.

W zakładce Tools możemy zgłosić problemy i zapoznać się z najcześciej zarejestrowanymi uwagami do działania wtyczki.

Po ustawieniu własnych opcji pod stronami i wpisami, będzie możliwość zaznaczenia, czy chcemy, aby można było tam zostawiać opinie:

Po potwierdzeniu, że chcemy, aby opcja dodawania opinii była włączona na naszej stronie pokaże się przycisk:

Tłumaczenie konkretnych elementów na język polski dokonamy np. za pomocą wtyczki Loco Translate.

Jak włączyć / wyłączyć opinie o produkcie w WooCommerce

Jeżeli posiadamy sklep na WooCommerce nie będziemy potrzebowali dodatkowego rozwiązania. Wystarczy, że w Ustawieniach sklepu w zakładce Produkty zaznaczymy, czy chcemy, aby klienci dodawali reenzje oraz oceny.

Recenzje zamieszczane przez właścicieli strony

Jeśli nie chcemy, aby użytkownicy pisali opinie, natomiast myślimy o tym, aby dodawać gotowe samodzielnie, wówczas skorzystajmy z opcji Testimonials w builderach. W przypadku Gutenberga i wtyczki Spectra, wystarczy wybrać odpowiedni blok:

Otrzymamy gotowy blok do samodzielnego wypełnienia:

Niezależnie, jaki typ recenzji wybierzemy, warto pamiętać, że zgodnie z Dyrektywą Omnibus powinny być one zgodne ze stanem faktycznym, a nie wymyślone. Dobry produkt lub usługa broni się sama, więc nie ma potrzeby dodawania do nich stworzonych przez siebie opinii.

Kliknij i przetestuj hosting przez 30 dni za darmo
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments