Linkowanie wewnętrzne w WordPressie

Linkowanie wewnętrzne w WordPressie

Linkowanie wewnętrzne jest bardzo istotne dla rozwoju naszej strony. Przede wszystkim, wyjąwszy wszystkie aspekty SEO, odpowiednio poprowadzone wpływa na architekturę serwisu oraz umożliwia użytkownikowi szybkie poruszanie się po nim. Dzięki temu nie tylko dostarczamy mu możliwość znalezienia interesujących go informacji, ale zatrzymujemy go na dłużej na naszej stronie.

Ponadto linkowanie wewnętrzne usprawnia poruszanie się robotów po naszej stronie, co dodatnio wpływa na indeksację. Oczywiście nie wolno przesadzić i stosować to rozwiązanie z umiarem. Starajmy się zachować zdrowy rozsądek i z boku ocenić, do jakich treści chcielibyśmy szybciej się dostać, jaką wiedzę pogłębić, gdybyśmy to my byli po raz pierwszy użytkownikiem danego serwisu. 🙂 Wplatajmy swobodnie linki w tekst, starając się, aby nie nabrał on sztuczności, a jednocześnie wykorzystywał słowa kluczowe.

Inne elementy wewnętrznego linkowania

Wśród standardów dobrych praktyk (stosowanych w większości motywów WordPressa) jest podpięcie głównej strony pod logo witryny. Ponadto popularną opcją jest skorzystanie z tzw. sticky menu, dzięki któremu cały czas nasze główne menu jest widoczne (scrolluje się razem z przewijaniem strony).

Wewnętrzne linkowanie znajdziemy też w widgetach takich, jak na przykład archiwum, lista kategorii, chmura tagów czy spis najnowszych postów. Warto z nich korzystać, zwłaszcza, jeżeli prowadzimy bloga. Dodatkowo istotnym elementem są tagi, które umiejętnie użyte, tworzą odrębny system nawigacji. Ponadto może wykorzystać tzw. okruszki (breadcrumb), czyli nawigację, której celem jest umożliwienie użytkownikom śledzenia ich aktualnej lokalizacji w serwisie. Powodzenia!

Subskrybuj
Powiadom o
guest
1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Alicja
Alicja
7 miesięcy temu

Tagi to dobra metoda budowania linkowania, jednak nie należy przesadzać z ich ilośćią 🙂