Koronawirus – o czym warto informować na swojej stronie?

W ogólnym zamieszaniu spowodowanym koronawirusem, coraz więcej firm przechodzi do świata on-line. Ci, którzy uczynili to dużo wcześniej, często stają przed wyzwaniem, jak dalej działać. Nie będziemy tutaj analizować dalszych kroków, ale podpowiemy kilka rozwiązań do wdrożenia „na już”.
1. Informacja o funkcjonowaniu firmy
Przede wszystkim w przypadku niektórych branż (np. gastronomicznej) zamieście informacje o czasowym zawieszeniu lub zmianach w funkcjonowaniu. Najlepiej osadzić tekst natywnie na głównej stronie, pamiętając, że pop-upy mogą być blokowane przez użytkowników. Nie zalecamy wyłączania całej strony wtyczkami typu maintenance mode, gdyż może spowodować to utratę pozycji w Google.
2. Weryfikacja godzin otwarcia
Sprawdźcie godziny otwarcia podane na Waszej stronie. Czy w ogóle umożliwiacie jeszcze odbiór osobisty towarów lub spotkanie w siedzibie firmy? Jeśli pracujecie wyłącznie zdalnie, koniecznie o tym wspomnijcie, zastrzegając przy tym, że kontakt może potrwać chwilę dłużej.
3. Zmiana dostaw
Jeśli posiadacie sklep na WooCommerce bez problemu możecie na pewien czas zmodyfikować opcje dostawy. Pamiętajcie, że Poczta Polska nie przyjmuje przesyłek do niektórych państw podczas stanu zagrożenia epidemicznego. Jeśli do swojej oferty chcecie wprowadzić paczkomaty, znajdziecie do tego odpowiedni plugin w repozytorium (zarówno bezpłatny jak i komercyjny). Należy pamiętać, że nowa umowa z dostawcą może zająć dłuższy czas. Zmiany w dostawach mogą pociągnąć za sobą konieczność uaktualnienia regulaminów.
4. Sprawdzenie stanów magazynowych
Przyjrzyj się swoim stanom magazynowym, zwłaszcza jeżeli działasz na zasadzie dropshippingu. Obecna sytuacja sprzyja opóźnieniom. Jeżeli wiesz, że czas realizacji zamówienia wydłuży się w stosunku do informacji w e-sklepie, koniecznie poinformuj klientów. W tej chwili nic nie działa tak niekorzystnie, jak brak odpowiedniej komunikacji.
5. Działaj!
Jeżeli czas na to pozwala, nie zawieszaj swojej strony internetowej w próżni. Nadal pisz bloga i dodawaj aktualności, aby utrzymać kontakt z klientami. Patrz co robi konkurencja i jak wykorzystuje ten czas, da Ci to możliwość przenalizowania własnych poczynań. Pamiętaj o aktualizacjach WordPressa. Kiedy pandemia minie, będziesz miał przygotowaną infrastrukturę. To także dobry moment na wprowadzanie zmian, takich jak np. uzupełnienie portfolio, dopisanie dodatkowych tekstów, przyjrzenie się pozycji strony w Google czy odświeżeniu wyglądu. Powodzenia! 🙂
Ja niestety muszę poinformowac że zamykam biznes! Przez koronawirusa zbankrutoewałem w miesiąc. ….