Jak sprawdzić uptime serwerów?

Jako jedną z ogólnodostępnych funkcjonalności na naszej stronie, jest możliwość publicznego podglądu czasu pracy serwerów. Aby skorzystać z tej możliwości, nie trzeba być naszym Klientem, a jedynie wejść na stronę status.jdm.pl.
Uptime, czyli czas dostępności serwerów, pozwala sprawdzić przez jaki okres Twoja strona (o ile jest umieszczona w JDM.pl) jest dostępna z sieci. Czyli inaczej mówiąc, jeżeli uptime wynosi 100% w danym okresie, oznacza to, że nasze serwery nie miały żadnej przerwy w pracy.
Co możesz sprawdzić?
W przypadku podstrony, która pokazuje nasz status, na chwilę obecną do dyspozycji Klientów są:
- dokładny podgląd statusu z ostatnich 7 dni roboczych, rozbity na poszczególne serwery,
- status z ostatnich 24 godzin,
- status z ostatnich 7 dni,
- status z ostatnich 30 dni.
Ponadto informujemy o ostatnim downtime’ie, czyli czasie, w którym dany serwer był niedostępny. Sytuacja taka związana być może z poważną awarią infrastruktury i zdarza się rzadko, jednakże podanie tej daty jest konieczne dla zachowania transparentności. Quick Stats pokazują natomiast za ile status zostanie odświeżony (co 60 sekund) i stan bieżący serwerów.
Czy to jest awaria?
Poważne awarie w serwerowni, zdarzają się niezwykle rzadko. Jeśli Twoja strona nagle nie działa, na początku sprawdź:
- do kiedy opłacona była domena (jeśli domenę masz u zewnętrznego dostawcy, musisz szukać powiadomień o przedłużeniu wysyłanych przez niego),
- do kiedy opłacony był serwer (wysyłamy powiadomienia mailowe na 14 dni przed wygaśnięciem usługi),
- czy wykonywane były prace związane z DNS i czy w związku z tym nie trwa okres propagacji,
- czy nie wykonywano innych czynności związanych ze stroną np. aktualizacji,
- czy strona jest dostępna poprzez inną sieć / innego dostawcę internetu (np. komórkową).
Jeśli nie wiesz, na jakim serwerze umieszczona jest Twoja strona, zawsze możesz zapytać o to na bok@jdm.pl, pisząc z autoryzowanego maila.