Jak sprawdzić statystyki pobrań w WooCommerce

Jak sprawdzić statystyki pobrań w WooCommerce

Każdy sklep internetowy, który posiada produkty wirtualne do pobrania, będzie zainteresowany tym, jak kształtują się statystyki pobrań. Co ważne w przypadku WooCommerce nie potrzebujemy żadnej dodatkowej wtyczki, aby to sprawdzić.

Jak sprawdzić statystyki pobrań w WooCommerce

Aby sprawdzić statystyki pobrań plików dołączonych do produktów w WooCommerce, przechodzimy w bocznym menu do działu AnalitykaPliki do pobrania.

Wówczas naszym oczom ukaże się panel, na którym zebrane są dane pobrań plików przez kupujących w sklepie. Domyślnie wyświetla się bieżący miesiąc oraz wszystkie produkty. Ale bez problemu możemy te opcje filtrować, aby uzyskać dane, na których nam zależy.

Jakie elementy możemy sprawdzić w statystykach

W statystykach zobaczymy jaki plik z jakiego produktu był pobierany, ile razy, kiedy oraz przez kogo. A także z którego konkretnie numeru zamówienia. Dane te możemy pobrać do pliku.

Dane możemy widzieć na wykresie liniowym lub słupkowym, sortować po zakresie dat oraz porównywać pomiędzy różnymi okresami.

Dzięki temu możemy przeanalizować, jak realnie kształtuje się nasza sprzedaż i na co zwrócić uwagę. Jeżeli mamy w sklepie dużo plików do pobrania, skorzystajmy z możliwości ograniczenia danych dzięki zaawansowanym opcjom filtrowania:

Możemy dodać filtr uwzględniający konkretnych użytkowników, produkty, numery zamówień, a nawet adresy IP. Ta ostatnia możliwość jest niezwykle przydatna, kiedy zauważymy jakieś niepokojące zachowanie z określonego adresu i chcemy prześledzić w związku z tym aktywność w zakresie pobrań.

Nim skorzystamy z dodatkowych wtyczek dla WordPressa, zapraszamy do sprawdzenia, jakie opcje oferuje WooCommerce w standardzie. Może okazać się, że nie o wszystkich wiemy, a mogą być niezwykle przydatne dla naszych działań marketingowych.

Kliknij i przetestuj hosting przez 30 dni za darmo
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments