Produkt wirtualny w WooCommerce
Nowy produkt, który dodajemy do sklepu jest domyślnie produktem fizycznym. Oznacza to, że doliczona do niego zostaje cena za wysyłkę. Jednak sklep WooCommerce pozwala także na sprzedaż produktów wirtualnych. Zaznaczenie tej opcji powoduje wyłączenie wszystkich pól związanych z wysyłką (za wyjątkiem, kiedy w koszyku znajdzie się także produkt fizyczny).
Produkt wirtualny a produkt do pobrania
Produkt wirtualny nie musi być produktem do pobrania, ale może – definiujemy to samodzielnie. Jeżeli zaznaczymy odpowiednie pole oraz dodamy plik, wówczas klient po zrealizowaniu zamówienia, dostanie automatycznie link do pobrania np. ebooka. Co ważne, aby automatyzacja była jak najbardziej zaawansowana, najlepiej posiadać system tzw. szybkich płatności np. T-pay, BlueMedia itp. Wówczas po odpowiedniej konfiguracji, po zaksięgowaniu opłaty, mail z produktem do pobrania wyśle się automatycznie.
Warto też zwrócić uwagę na limit pobrań – dzięki niemu ustawimy, ile razy klient może pobrać plik. Pozostawmy to puste, jeśli chcemy udostępnić nieograniczoną liczbę pobierań. Mamy także ważność wygaśnięcia pobierania – czyli przez jaki okres można będzie pobrać plik od dnia zakupu. Praktyczna uwaga – pamiętajmy, że często klienci chcą pobierać pliki wielokrotnie, chociażby z uwagi na zagubienie pierwotnego pliku czy przerwanie pobierania przez brak internetu itp. Zastanówmy się, czy chcemy więc wprowadzać to ograniczenie, czy informujemy o tym w regulaminie oraz co będzie dla nas najkorzystniejsze.
Produkt fizyczny oraz wirtualny
Czasami zdarza się, że chcemy sprzedać jednocześnie produkt fizyczny i wirtualny. Na przykład wersję drukowaną książki oraz ebook lub audiobook. Wówczas należy nieodhaczać produktu wirtualnego, ale dodatkowo zaznaczyć opcję do pobrania i tam dodać odpowiednią ścieżkę pliku. Dzięki temu doliczą się prawidłowo koszty wysyłki, a jednocześnie plik do pobrania zostanie wysłany do klienta.